Adjudiquen la redacció de l’estudi per soterrar la R2 de Renfe

Serà a l'alçada de Montcada i Reixac, al costat de Cerdanyola
Mobilització pel soterrament de les vies de la R2, a la primavera del 2017
Mobilització pel soterrament de les vies de la R2, a la primavera del 2017 | ACN

 

Adif ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu i projecte bàsic i constructiu del soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada i Reixac, una parada més enllà de Cerdanyola.

 

El gestor ferroviari ha adjudicat el contracte a una Unió Temporal de Empreses (UTE), integrada per les companyies Teccuatro, TRN Trayet i Geocontrol, amb un pressupost de 2.06 milions i un termini d’execució de 21 mesos.

 

Soterrament de quatre quilòmetres a la R2


 

L’actuació afecta quatre quilòmetres de recorregut, des del barri barceloní de Vallbona fins la sortida de Montcada i Reixac per sota el pont de la C-33. L’alcaldessa del municipi, Laura Campos, s’ha mostrat molt satisfeta amb aquesta notícia que “dona un nou impuls al compliment dels compromisos adquirits per part del govern de l’Estat”.

 

La redacció de l’estudi inclou també les rampes d’accés i les connexions amb les situacions provisionals. Alhora contempla la construcció d’una nova estació, amb l’edifici de viatgers en superfície i les andanes soterrades. La seva ubicació, propera a l’actual, estarà determinada pel traçat final. El soterrament podria tenir tres vies generals però el número definitiu de vies es definirà a l’estudi funcional que està redactant el ministeri de Foment.


Ciutadans esperant a travessar les vies a Montcada, al maig
Ciutadans esperant a travessar les vies a Montcada, al maig | ACN

 

 

Previsió d'inici d'obres el 2020

 

La previsió estatal és que les obres del soterrament de la línia de França al seu pas pel municipi s’iniciïn el primer trimestre del 2020, amb un cost econòmic de 300 milons d’euros. La intervenció permetrà la permeabilitat entre diferents barris, històricament dividits per la infraestructura, i eliminarà el perill de les vies i els dos passos a nivell en superfície en el centre del municipi, així com el gran impacte visual i acústic del sistema ferroviari de la R2.

 

L’alcaldessa de Montcada i Reixac també ha anunciat que el pròxim 30 de gener es tornarà a trobar la comissió de seguiment de les obres del soterrament, formada per representants del ministeri de Foment, l’Adif, la Generalitat, els ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona, l’agència Barcelona Regional i la plataforma Tracte Just Soterrament Total (PTJST). Campos ha explicat que “en aquesta reunió, a la que assistirà el president d’Adif, Juan Bravo, es concretaran més els aspectes tècnics i administratius dels propers mesos”.




Comentaris

envia el comentari