Postures de ioga per a principiants

Amb aquestes postures bàsiques tindreu la base perfecta per començar a iniciar-vos en l’extens món del ioga
El ioga té la capacitat d’equilibrar i calmar el cos i la ment | Arxiu
 

 

• Gos de bocaterrosa: dempeus, inclineu el cos pel maluc cap endavant, recolzant les mans sobre terra. Pressioneu els palmells i manteniu el maluc enrere i el coll relaxat. Aguanteu durant diverses respiracions profundes.

  

 

 

 

• Gos de bocaterrosa amb cama aixecada: partint de la postura anterior, aixequeu lentament un peu i porteu-lo cap a dalt creant una línia recta des del maluc al turmell. Manteniu la cama de suport fixa.

  

 

 

 

• El guerrer: dempeus amb els peus separats i en paral·lel cap endavant, roteu el peu dret cap a fora. Roteu també el cos. Inspireu a fons i, amb l’espiració, doblegueu el genoll dret fins a formar un angle recte. Aixequeu els braços formant una línia recta.

  

 

 

 

• La planxa: aguanteu el vostre pes recolzat sobre les mans i dits dels peus, assegurant-vos que el cos dibuixa una línia recta entre turmells i coll. Per mantenir el maluc, espatlles i turmells en línia, estrenyeu els músculs centrals, evitant que el maluc s’elevi i enfonsi.

  

 

 

 

• La vaca: poseu-vos a quatre potes amb les mans just sota les espatlles, i els genolls just sota el maluc. Separeu i esteneu els dits de les mans i fiqueu cap a dintre els dits del peu. Amb l’esquena recta, lentament aixequeu i arrodoniu la columna ficant el còccix cap a dintre, i empenyent el cul cap a fora. Mireu cap al sostre, inspireu a fons, i acompanyeu l’espiració, torneu a la postura inicial.

  

 

 

 

• El gat: en la postura inicial de l’exercici anterior, però mirant cap a terra, acompanyeu l’espiració creant una corba en l’esquena cap a fora simulant un gat eriçat (inclinant la columna cap a dalt i portant la mirada cap al melic). Inspireu lentament i torneu a la postura inicial a mesura que exhaleu.

  

 

 

 

• El nen: agenolleu-vos amb les mans recolzades a terra al davant. Lentament, baixeu el maluc cap als turmells, estirant l’esquena a mesura que porteu el front cap a terra. Respireu fons i concentreu-vos a relaxar els músculs.

 

 

Font: consejos-trucos-remedios.euroresidentes.com

 




Comentaris

envia el comentari