El Suprem desestima que ‘Barcelona’ sigui una marca

L'alt tribunal comparteix la sentència del TSJC, la qual defensava la legalitat de la denegació de la marca col·lectiva 'Barcelona'
L'Ajuntament de Barcelona de vermell
L'Ajuntament de Barcelona de vermell | Ajuntament de Barcelona Flickr

 

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs presentat per l’Ajuntament de Barcelona que el consistori va presentar contra la sentència del TSJC, la qual confirmava que ‘Barcelona’ no és una marca, tal com havia denunciat la Corporació local per a les 45 classes del Nomenclátor Internacional de Marques (les 45 classes de la Classificació Internacional de Productes i Serveis).

 

El Suprem recorda que la denominació de marca col·lectiva serveix per "distingir productes i serveis que es puguin remetre a un origen empresarial" i que, a més, tinguin les garanties pròpies dels productes i serveis.

 

El fet que el sol·licitant de la marca col·lectiva sigui una persona jurídica de Dret públic [l’Ajuntament de Barcelona] “no permet prescindir que el signe sol·licitat tingui caràcter distintiu”, segons el Tribunal Suprem.

 

 


L’alt tribunal afegeix que ‘Barcelona’ no és registrable en el sentit que “no incorpora cap element distintiu o individualitzador de caràcter diferenciador que permeti al públic interessat distingir entre la titularitat dels productes o serveis designats o l’origen comparatiu dels mencionats productes o serveis oferts, davant dels productes d’altres empreses o entitats públiques”.




Comentaris
Karlus
Fora el suprem, cal tancar aquesta porqueria
berta
En madrid no tienen eseproblema utilizan la marca españa y todo por supuesto desde la capital el negocio es el negocio.
Ramon
Encara no noteu la nova Movida que ens estan muntant, amb intencions molt similars a l'anterior però aquesta vegada radicada a Barcelona?
Obre els ulls
S'haurà de portar a Europa... Sembla que allà no són catalanofòbics i hi veuen més enllà de l'estanquera, que aquí els hi tapa els ulls
Joan Peris
A les hores, la "marca españa" no existeix perque "no incorpora cap element distintiu o individualitzador de caràcter diferenciador que permeti al públic interessat distingir entre la titularitat dels productes o serveis designats o l’origen comparatiu dels mencionats productes o serveis oferts, davant dels productes d’altres empreses o entitats públiques”.
Marc
No cal tanar-lo, marxem i que se'l quedin. Ells i la seva marca España.
Eusebi de Terol
Interpreteu la notícia en clau política, quan es tracta d'una qüestió tècnica de dret de marques. El Comú de Barcelona pretenia registrar la marca per evitar que el mot "Barcelona" es pogués fer servir sense la seva autorització. Per exemple, BARCELONA LEGAL SL, no podria ser usat; ni CUSTO BARCELONA; ni BARCELONA SERVEIS. El que fa el Suprem estranger és dir que el Comú no pot evitar que el mot Barcelona es pugui fer servir per tothom. La qual cosa, en principi, és bona, pas dolenta.

envia el comentari