El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
“Puigdemont, el nostre president”, lema de Junts per Catalunya pel 21-D
  • CA
Presentació dels cartells de campanya de Junts per Catalunya
Presentació dels cartells de campanya de Junts per Catalunya | JOAN ANTONI GUERRERO

 

Junts per Catalunya ha presentat aquest dimarts el lema de la seva campanya, “Puigdemont, el nostre president”. Es tracta d’un lema que busca incidir en el concepte d’unitat al voltant de la figura del líder de la llista per tal de restituir el seu Govern. Junts per Catalunya considera que aquestes no són unes eleccions per escollir un nou president. Es tracta de plantejar la disjuntiva entre “democràcia o 155” i “Puigdemont o Rajoy”.

 

La campanya pivotarà sobres dos missatges principals. Per una banda, “si volem que el president torni a Palau i pugui tornar a fer el seu Govern, cal votar al president Puigdemont”, ha explicat la directora de campanya, Elsa Artadi. “Pot semblar simple –ha afegit—, però té una important càrrega institucional i democràtica“. Pot ser també, ha subratllat, “un missatge clar de la societat catalana cap al govern espanyol”.

 

El segon missatge que es vol transmetre és el “valor de tenir una llista transversal” i, en aquest sentit, “el seu màxim exponent és Jordi Sánchez”, ha explicat Artadi. Unitat i president es condensen en el lema de la campanya “Puigdemont, el nostre president” que “és el crit del carrer”. “Volíem jugar amb aquest valor, un argument que determina molt bé l’eix ideològic d’aquestes eleccions: Puigdemont contra Rajoy i democràcia contra el 155”.

Artadi ha afirmat que a Junts per Catalunya estan convençuts que els resultats del 21-D expressaran amb molta claredat “que la societat està amb la democràcia no amb el 155″. Uns resultats que auguren favorables i que sobretot mostraran que “a Catalunya decideixen els catalans a través de les urnes i les institucions, no el govern espanyol a través de la repressió i la cultura de la por”. L’objectiu de les eleccions del 21-D per a Artadi és “restaurar la democràcia i les institucions catalanes a través del president, el Govern i el Parlament”. Així mateix, la voluntat és guanya per complir amb “el mandat democràtic del 27 de setembre i el de l’1 d’octubre”. “No és plantegen les eleccions per escollir un president, que ja el tenim, és Puigdemont, és el que crida la gent al carrer”, ha afegit la directora de campanya.

 

El director creatiu de la campanya, Ramon M. Piqué, ha explicat alguns detalls tècnics sobre la nova marca, que presenta els colors de la senyera, les quatre barres amb una tipografia dinàmica encarada cap amunt, detalls que determinen els missatges de la campanya. El cartell principal de campanya mostra la foto de Puigdemont el dia que va entrar a la roda de premsa massiva al Club de Premsa de Brussel·les. “És una imatge icònica que volíem fer servir, un punt distès i real, perquè el que volem és ensenyar moments de realitat dura, encara que parlarem d’esperança perquè aquesta campanya no és per plorar”, ha dit Piqué.

Un segon cartell mostra les imatges superposades de Sánchez i Puigdemont, amb un cert caràcter cinematogràfic, i finalment un tercer mostra els consellers empresonats amb d’altres membres de la llista. Durant la campanya és previst fer actes unitaris en el cas que hi hagi consellers dels ara empresonats que puguin sortir de la presó. En tot cas, com a acte unitari es preveu la propera manifestació que es farà a Brussel·les. Junts per Catalunya espera poder comptar amb Puigdemont en actes de campanya, encara que haurà de ser a través de xarxes socials.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa