BICIS SÍ, MOTOS NO?

"Cada vegada es veuen més accidents. Estadística, dirà algú"

Anar en bici fa molt ecològic i molt sostenible. Però no ens enganyem. També fa molta moda. De fet, circulant per Barcelona (i aquí em permetran l’apunt local) fa feredat de veure segons qui amb segons quin instrument entre les cames. És una bici, sí. Però segons de la mà de qui, també n’hi ha que podrien ser armes de destrucció selectiva. A molta gent li han dit ara que això és sa, que fa progre, que fa enrotllat i que porta a tot arreu. Però el cas és que cada vegada es veuen més ciclistes ocasionals pul·lulant pels voltants dels enganxadors, amb cara d’estrès agut, a veure si algú es digna a lliurar un foradet on ells puguin deixar la bici. I hi poden perdre estona. Però és que a més, cada vegada es veuen més accidents. Estadística, dirà algú. Sí, és cert, ara són més i en proporció és el que toca. Però això ens hauria de tranquil·litzar? ¿O més aviat no hauríem de preocupar-nos pels fums (metafòrics, que ells són ecològics) que gasten molts usuaris del Bicing; o pel fet que un nombre considerable circuli amb cascos (dels de música, no dels altres, per descomptat); 0 que no encertin a respectar un senyal o un semàfor ni a la de tres, o que circulin de forma aleatòria per vorera o pel mig de cotxes, motos i camions, ja que de Carril Bici hi ha el que hi ha? Però no. A les autoritats bipartides i autistes de Barcelona els agrada això i ja els està bé. És d’esquerres “de debò”. Fan la vista grossa, i via. En canvi, amb les motos, que sort d’elles per poder circular per ciutat, s’hi apliquen. L’última? En 2009 aprovaran una ordenança que, entre altres iniciatives, preveu rebaixar el nivell de contaminació acústica permesa a les motos de 98 a 91 decibels. Molt bona iniciativa. Una més que afecta les motos. Res a dir. Només un apunt: mai perdré l’esperança que la senyora Imma Mayol comparegui algun dia davant els mitjans per anunciar alguna mesura que controli les bicis.




Comentaris

envia el comentari