TV3 I EL PRESIDENT DE LA CCMA

"Alguns ho intenten de forma insistent, però el cas és que fa massa poc que hi és i en canvi ja fa uns quants anys que el model TV3 pateix de crisi d’identitat"

TV3 és el buc insígnia, així que poc importa a efectes de la majoria de la població el que pugui passar amb altres flancs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) quan la tele pública mostra símptomes adversos. És injust i totalment esbiaixat, però la realitat és tossuda i un cop més es fa carn arrel d’uns mals resultats d’audiència que ara coincideixen amb l’arribada del 25è aniversari de l’emissora. Amb tot, evidentment prescindint de pujar al carro de certes campanyes d’assetjament, és impossible dipositar tota la responsabilitat en una sola persona, en un sol dirigent. En aquest cas en Albert Sáez, president de la CCMA. Alguns ho intenten de forma insistent, però el cas és que fa massa poc que hi és i en canvi ja fa uns quants anys que el model TV3 pateix de crisi d’identitat. I ni tota la feina de Sáez al capdavant de la CCMA és TV3, ni el fracàs d’audiència de la televisió pública catalana es pot atribuir només a una graella en concret.

És el model de televisió pública allò que de fons hauria de debatre’s. I ara, arrel dels 25 anys de TV3, a Catalunya valdria la pena d’atrevir-se amb aquest miura. Perquè Catalunya ha de demostrar que pot espolsar-se la perplexitat i que pot tornar a ser agosarada, eficaç i capdavantera. I ho pot ser, per recomençar, canviant el model de televisió pública. Després ja vindrà la resta.

Perquè no pot ser que tot director de TV3 que hi aterri o que tot cap de la CCMA que s’estreni ho faci amb la perspectiva de fracassar però poc. I això és el que passa i llastra els nostres mitjans, eines de país imprescindibles en la reconstrucció nacional a manca d’altres de més potents que l’status quo polític ens nega.




Comentaris

envia el comentari