Més que un tren, un tren de vida

"Ja està tot previst per començar les obres de l'eix de la Rioja: Miranda de Ebro-Logroño-Castejón, amb la variant de Rincón de Soto inclosa"

Aquest dijous, un comboi de l'AVE va transportar 30 persones de Zamora a Madrid en el viatge d'estrena d'aquesta nova línia. Si els haguessin assegut junts haurien ocupat una mica menys de mig vagó, tot i que el preu del bitllet era de només 20 euros. La notícia, tot i aquestes dades esgarrifoses, ha estat reflectida positivament pels mitjans de comunicació espanyols, especialment pels de la ciutat castellana. "Los zamoranos otorgan una excelente acogida al convoy" escrivia La Opinión de Zamora. Enhorabona, doncs.

Però el fet que les línies de l'AVE siguin catastròficament deficitàries no atura ni un sol projecte d'expansió. A tall d'exemple, ja està tot previst per començar les obres de l'eix de la Rioja: Miranda de Ebro-Logronyo-Castejón, amb la variant de Rincón de Soto inclosa. La línia inclou el soterrament de les vies per sota de Logronyo, a més de 36 passos superiors i 19 passos inferiors. També està planificada la construcció de 16 viaductes, el més llarg dels quals arriba als 1.150 metres. Tot això per a una comunitat autònoma que té bastants menys habitants que la comarca del Maresme.

En fi, que totes aquestes dades potser els podran mantenir distrets durant una estona. Especialment si les llegeixen des d'algun vagó atapeït de Rodalies, ara que sembla que tornen a funcionar.




Comentaris

envia el comentari