Aquell pou negre de Castelló

"Una part de la bombolla immobiliària continua parasitant, inflada i intacta, els diners públics que les diverses administracions aboquen, pressupost a pressupost, en incomptables línies de ferro, aire o asfalt"

La corrupció tenalla les infraestructures de l'estat espanyol. De fet, una part de la bombolla immobiliària continua parasitant, inflada i intacta, els diners públics que les diverses administracions aboquen, pressupost a pressupost, en incomptables línies de ferro, aire o asfalt. Obsessivament, el govern del PP -amb el suport del PSOE- manté la inversió en l'alta velocitat ferroviària, sense fer cas dels nombrosos estudis tècnics que demostren la inviabilitat econòmica d'aquesta xarxa de transport. Sobre l'AVE hi ha un relat nacionalista de vertebració espanyola, això és cert, però essencialment es tracta d'una forma d'alimentar unes quantes de les empreses de l'Ibex, les que asseguren les comissions opaques i els càrrecs de porta giratòria.

L'escàndol és de tals dimensions que no s'atura ni tan sols davant dels casos més emblemàtics. Un símbol de la ineficàcia i la corrupció d'aquests anys ha estat l'Aeroport de Castelló, buit des de la seva inauguració ara fa quatre anys. Doncs bé, ara resulta que l'operació per dotar un vol setmanal de Ryanair Castelló/Londres -i un hipotètic Castelló/Bristol- costarà als contribuents 24'5 milions d'euros, dels quals la major part s'abonaran en els pròxims quatre anys. Avions a preu d'or, com expliquem avui a elSingular.

En definitiva, primer es capturen fons públics per construir un aeroport ineficaç per a, més tard, caçar més diners de les administracions per tal de posar-hi uns avions que dissimulin el desastre. L'objectiu és mantenir un fil de corrupció que no s'acabi mai.








Comentaris

envia el comentari