5 consells per sobreviure al gimnàs aquest setembre

 

 

L'exercici físic és la millor manera per afrontar el nou curs amb força i energia i tornar als hàbits saludables. Perquè el retorn al gimnàs no sigui tan pesat, t'aconsellem algunes pautes que t'ho facilitaran.

   

  

1. Comença fixant un objectiu 

  

  

Després de vacances pot ser que hagis de redefinir o fixar nous objectius. Per això, cal tenir en compte que volem millorar i què volem aconseguir. Uns objectius assequibles i realistes faran que notis canvis en menys temps i mantenir la motivació.

    

  

2. Fixa't una rutina 

   

Has de definir quins dies i a quines hores faràs exercici, aquesta rutina fixada segons els teus horaris i necessitats, complicarà les possibilitats d'abandonar l'hora de fer exercici. Per instaurar una rutina a la vida diària els experts assenyalen que han de passar 21 dies.

  

  

3. Supera la mandra

 

La mandra és gairebé incompatible amb fer esport. Per combatre-la podem fer la bossa del gimnàs el dia abans i emporta't a la feina per anar directament. Això farà que no caiguis en la temptació de quedar-te a casa.

 

 

4. Acostuma't progressivament

  

   

Per arribar els objectius, la clau és no tenir pressa, ja que recuperar la forma física és una carrera a la qual cal dedicar temps. Perquè què sigui més fàcil fes un pla d'entrenament que vagi de menys a més intensitat i començaràs a notar canvis sense que el teu cos es ressenti.

  

 

5. Cuida la teva alimentació 

  

  

L'alimentació sana és el primer que canvia en la temporada de vacances. Però una vegada s'inicia de nou l'horari laboral, és més fàcil tornar a una alimentació equilibrada. Aquesta alimentació a més d'ajudar a eliminar quilos de més, farà que els teus músculs pateixin menys en l'exercici. Els nutricionistes recomanen incloure en els àpats rics en Omega 3, com els peixos blaus o determinats fruits secs com les nous.

 




Comentaris

envia el comentari