La por també fa cues al Prat

El ressò mediàtic que té la vaga d'Eulen als mitjans fa que els passatgers arribin a l'aeroport amb moltes hores d'antelació i es produeixin més aglomeracions
Els passatgers de l'Aeroport del Prat fan cua a la T1 | A.D.

 

Amb maletes grans, maletes petites, i algunes motxilles. Les famílies entren, acalorades i amb presses, a la seva terminal. Hi ha qui factura l’equipatge i hi ha qui va directe a la zona de controls de seguretat, lloc ocupat durant els darrers dies per les càmeres de televisió, els micròfons de la ràdio i les càmeres dels fotoperiodistes. Només arribar-hi aixequen el cap mirant d’esbrinar quanta estona hauran d’esperar fins que el personal comprovi que no representen cap amenaça i els autoritzi a accedir a la zona d’embarcament.

 

És dimecres, i tal i com estava previst, els treballadors d’Eulen no estan fent vaga a l’Aeroport del Prat. Les famílies agafen aire i el deixen anar amb tranquilitat. És un sospir alegre. Havien sortit de casa amb hores d’antelació “per si un cas” i ara s’adonen que hauran de “caminar i estirar les cames… fer temps!”


Dues, tres, i fins a cinc hores. Hi ha passatgers que arriben a l’aeroport a les dotze del migdia i el seu vol surt a les cinc de la tarda. “D’acord, avui no hi havia vaga convocada, però no ens la juguem. I si arribem i resulta que estan fent vaga? Els meus pares van comprar aquests vols ja fa quasi un any i no els volem perdre”. És l’Anna, que viatja amb la família a Denver per visitar la seva germana. De totes maneres, és jove i està animada. Diu que als seus pares se’ls farà més pesat haver d’esperar cinc hores fins que surti el vol, però que “comparat amb les més de 17 hores que ens esperen fins arribar a Colorado, això no és res”. L’Albert, que se'n va a Bali amb els seus amics i amigues, no hi ha anat amb tantes hores d’antelació. Ell ha preferit arribar al Prat tres hores abans que surti el seu avió. “Ho vam veure per la tele tots aquests dies. Vam llegir que avui no hi hauria vaga, però no ens ha important venir abans per assegurar-nos que volàvem”.

Treballadors d'Eulen observen els passatger, en un moment que la cua està buida | A.D.

 

La gent arriba tranquil·lament, amb temps i amb calma, i s’incorpora a la fila, que es va fent llarga i més llarga i més llarga cada cop que torna a arribar una altra persona que, també amb temps i amb calma, s’incorpora a la fila. D’aquesta manera, i fins i tot tractant-se d’un dia normal sense vaga, les aglomeracions són molt grans en alguns moments del dia. Ho reconeixen els treballadors d’Eulen quan parlen amb El Món. No volen que es publiqui el seu nom, però asseguren que un dels problemes d’un dia com aquest dimecres és que “la gent ve massa d’hora a l’aeroport i això acaba generant més cua”. A més, “la gent està ‘empanada’. No té pressa i va pensant en les musaranyes”, es queixa una dona dedicada a gestionar les cues


Una altra treballadora lamenta que els passatgers es queixin dels treballadors de l’empresa. “Nosaltres som uns manats”, diu. I adverteix que “no podem fer-hi res. I a més, la cua que hi ha ara no és tan diferent a la d’un dia qualsevol d’agost”. Ara bé, tot i saber que una gran quantitat de persones arriben amb antelació a l’aeroport, a primera hora del matí d’aquest dimecres, les cues quasi arribaven al carrer; i quan se’ls pregunta si existeix una vaga encoberta, somriuen i fan que no ho saben amb el cap.

 

La gent que arriba a l'aeroport reconeix que "la bombolla informativa de la vaga i la por a perdre l'avió" ha fet que vinguin amb hores d'antelació tan exagerades. La situació, però, és incòmoda per les dues parts; tant pels treballadors, que reiteren a El Món que a ells tampoc els agrada que hi hagi aquestes cues, com pels passatgers, que troben injust que la vaga hagi hagut de caure en aquest moment de l'any. Aquest dimecres a primera hora del matí la directora dels Premis Vinari, Eva Vicens, s'ha sorprès quan un treballador de l'empresa de seguretat li ha dit que si no li parlava en castellà, "no es podrien comunicar". "No ho ha dit ni amb mala intenció ni de males maneres", diu Vicens, "però queda clar que no poden amb tot aquest descontrol". 

 



Comentaris
Georgiana
Aquests treballadors que no t'entenen sinó els hi parles en castellà no haurien de treballar de cara al públic, l'empresa està incomplint una regulació catalana perquè els treballadors que treballan de cara al públic han de saber minimament el nivell C de català. Demandeu els treballadors i compayies que l'incompleixin i exigim els nostres drets com a clients i consumidors. Prou!!!
0
Maria Teresa
S'ha de deicar constància, demanar el full de reclamacions i omplenar-lo i deixar-lo a la companyoa.Te n'han de retornar la fotocòpis per a tu. Aquesta fotocòpia de la reclamació s'hauria de presentar també a la Generalitat perquè quedi constància legal que estan incomplint la normativa.Tot usuari té dret que l'atenguin també en català a Catalunya.Se n'ha de deixar constància
0
Ramón
Sempre som els mateixos que pringuem!!!
1
Uf! Tinc addició...
Sofreixo la síndrome d'abstinència, reconec que és culpa meva per llegir les bajanades diàries d'en Garcia Albiol, però on és la d'avui, com és que encara no l'heu publicada?
0
Atzucat
Hauríem d'evitar culpar als viatgers de les cues, al final serà culpa de tothom menys d'AENA.
0

envia el comentari