L'AVE Barcelona-Madrid bat un nou rècord amb 407.000 passatgers al juny

El 65,3% dels passatgers que van viatjar entre les dues ciutats ho van fer en l'alta velocitat
Un tren AVE | Viquipèdia

 

L'AVE entre Barcelona i Madrid ha assolit un nou rècord de passatgers al juny amb un total de 407.000 viatgers, segons ha informat Renfe. El 65,3% dels passatgers que van viatjar entre les dues ciutats ho van fer en l'alta velocitat. La companyia ferroviària ha indicat que en el darrer any natural (juliol 2016- juny 2017) l'AVE Barcelona-Madrid ha registrat més de 4 milions de clients, que representa un creixement del 6,6% i la incorporació de 251.000 nous viatgers. Al primer semestre d’aquest any, 2,15 milions de viatgers han utilitzat els serveis AVE en la relació Barcelona-Madrid, que suposa un increment del 9,9% respecte al mateix període del 2016. Entre gener i juny la quota respecte l’avió ha crescut fins el 63,8% i ha arribat al juny a màxims històrics amb un 65,3% de quota.


En la totalitat del servei Figueres-Barcelona-Saragossa-Madrid 4,4 milions de viatgers han utilitzat els serveis de l'alta velocitat, amb un augment del 7,5%. Per trajectes, el de Barcelona-Madrid va registrar 2.154.000 d'usuaris -que suposa un increment del 9,9%- Barcelona-Girona -531.800 usuaris (6,5%)-; Barcelona-Saragossa -404.500 (3%)-; Barcelona-Lleida -243.300 (3,2%)-; Barcelona-Figueres -193.900 (8,5 %)-; Madrid-Tarragona -174.100 (5,9%)- i Lleida-Madrid -155.000 (5,1%)-.Segons Renfe, el perfil de client tipus dels serveis AVE Figueres-Barcelona-Madrid correspon a homes (52,6% d’entre 45-60 anys (32,5%) que es desplacen per motius laborals (62,3%) i que realitzen aquest viatge almenys un cop al mes. Els principals motius d’elecció del tren són la rapidesa, puntualitat, confort i la ubicació de les estacions.




Comentaris
Ramonet de Salou
el que no diuen és quant milers més de passatgers falten per a que la línia sigui rendible. De les altres no cal ni que en parlem.
0
Anton
Es podría saber el nombre de pasatgers de les altres linies. A les que normalment destinen molts recursos per no treuren cap profit ???
0
Anton
Quants billets son subvencionats quasi al 80%. Sobre tot a la linia Madrid Sevilla.
0
sebastià
Es va fer primer el TGV Madrid-Sevilla perque Arfonzo Guerra deia que el MD-BCN no era rendible. Aquest home sempre ha sapigut fer els "numerets" de cara a casa seva i la politica de l'embolica que no paza ná...
0

envia el comentari