Abertis veu problemàtic el sistema de vinyeta que la Generalitat estudia per a les autopistes

Salvador Alemany troba que és millor apostar pel model que defensa Madrid
El president d'Abertis, Salvador Alemany | Europa Press

 

El president d'Abertis, Salvador Alemany, ha afirmat aquest dimarts que veu dificultats en la implantació del model de vinyeta que estudia la Generalitat per substituir el sistema actual de peatges, en el qual es pagaria per temps d'ús i no per quilòmetres.

 

En una entrevista a Catalunya Ràdio, Alemany ha argumentat que aquest sistema no permetria disposar de recursos immediatament per afrontar les grans inversions que es requereixen per completar la xarxa viària, i s'ha mostrat més partidari de l'eurovinyeta que impulsa la Unió Europea i que defensa el Ministeri de Foment, amb la qual es paga per recorregut.


Alemany ha considerat que el model de vinyeta provocaria greuges territorials, però ha subratllat que la decisió final acabarà sent política. Ha afirmat que precisament els diferents tractes al territori han provocat greuges que, al seu torn, han "deslegitimat" el sistema de peatges, i ha assegurat que el sistema actual no es pot perllongar més enllà del final de les concessions, que arribarà entre el 2018 i 2021.


Ha concretat que el cost de mantenir una autopista és de 220.000 euros per quilòmetre a l'any, amb la qual cosa ha advertit: "Les autopistes, en cap cas són gratuïtes. O les paga el contribuent, o qui té cotxe o qui les utilitza", i ha criticat que els diferents ministres de Foment hagin retardat la decisió sobre el futur model esperant que arribi el final de les concessions.

 

"Anar esperant que vencin les concessions no em sembla la millor manera. En algun moment s'haurà de parar, posar el marcador a zero i trobar un sistema harmònic i que entengui la ciutadania", ha argumentat.



Comentaris
Moragues
220.000 euros per km i any? ens prenen per imbècils i callem? desglossat, de ser més o menys així, 180.000 de beneficis i 40.000 de manteniment i potser encara està inflada la partida de manteniment
0
Karlus
Pot ser que ja n'hi ha prou de robar , no?
0
xup
Sr. Alemany voste que vol el manteniment de les autopistes? o trobo molt car el preu per kilometre, a Suissa, que no crec que siguin tontos, totom paga la vinyeta anual per us de carreteres i els estrangers al entrar al pais pagant un impost per us de les carreteres no solsament de les autopistes, i penso que el manteniment de les carreteres a Suissa es bastant mes car per la seva geografia
0
JMSS
I les radials de Mdriz també no ? i toes les de Andalucia que? i que passa amb les del Nort ? qui paga tot el manteniment ? INDEPENDENCIA .
0
pep - manresa
Ni sé ni m'importen els motius que pugui tenir aquest senyor per voler seguir obeïnt el què ens diguin dés de Madrid, suposo que com a empresari del sector vetlla per la seva butxaca. Mireu, la vinyeta anual pot costar 60, 70 o 80 euros, si convé en paguem 90, però pagues un cop a l'any i te'n oblides. De la mateixa manera que a mi em va tocar pagar quan vaig anar a Suïssa i Àustria, els visitants ocasionals podran triar entre col.laborar amb nosaltres o passar per carreteres secundàries.
0
Tancadis el chiringitu
Si aquest ho veu problemàtic, no hi ha dubte: ÉS BO PER LA CIUTADANIA.
0
Xavier
En el moment actual, si qui ha de cobrar és la Generalitat, jo deixaria els peatges tal com estan. Necessitem fer caixa per posar el país en marxa. Més endavant ja decidirem.
0
ForaBotiflers
En el moment en que perdi calés segur que ho veu problemàtic, bona senyal.
0

envia el comentari