Les televisions catalanes dupliquen l'atenció informativa sobre la violència masclista

Un estudi del CAC indica que un de cada cinc casos van aparèixer en el bloc de titulars

Un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha conclòs que TV3, TVE Catalunya i 8TV han duplicat l'atenció informativa sobre la violència masclista durant el trimestre del 2016 comprès entre octubre i desembre respecte l'estudi anterior, corresponent a tres anys abans. En concret, les televisions catalanes van dedicar l'1,13% del temps de notícia dels teleinformatius a la violència masclista, a diferència del 0,69% del 2013.

 

  

En xifres absolutes, van dedicar 2 hores i 16 minuts de temps de notícia a la violència masclista, davant les 201 hores que van emetre les tres cadenes en els teleinformatius. D'altra banda, l'estudi també constata la sensibilitat d'aquests informatius amb els casos de violència masclista ja que en una de cada cinc informacions va aparèixer en el bloc dels titulars, concretament en un 19,2% dels casos.

 


La majoria de notícies anunciades en el bloc de titulars (el 56,5%) van ser informacions que tenien per objecte contribuir a la reflexió o a la sensibilització sobre el fenomen de la violència masclista, mentre que la resta es referien a la crònica de successos, la qual cosa inclou tant les notícies sobre agressions com les referides als processos judicials.

 

D'altra banda, pel que fa al conjunt de notícies i no només al bloc de titulars, les dades indiquen que els periodistes presten més atenció a la crònica de successos que a la sensibilització i prevenció de la violència masclista.


La majoria del conjunt d'informacions analitzades (el 56,3%) en les tres cadenes es va centrar en la crònica de successos, que inclouen les informacions sobre agressions, la crònica judicials i els casos d'explotació sexual, mentre que les informacions que ofereixen elements de reflexió i de sensibilització socials, com els actes del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, dades estadístiques i programes de sensibilització van suposar el 40,3%.  En aquest cas, la distribució entre els dos blocs va ser similar a la de l'estudi del 2013.

 

Per cadenes, TVE Catalunya, amb el 55,8%, va ser la televisió que més temps va dedicar, en proporció, a les notícies de reflexió i sensibilització, mentre que va dedicar el 40,9% a la crònica de successos. Els percentatges no sumen 100 perquè hi ha una petita part de notícies en la categoria altres.

 

En segona posició hi ha TV3, que va prioritzar, també en proporció, la crònica de successos, amb un 49,9% del temps, mentre que va dedicar el 45,4% a la reflexió. I, finalment, 8tv va dedicar el 86,4% a la crònica de successos, molt per sobre del 13,6% dedicat a les notícies de sensibilització sobre el fenomen.



Comentaris
GUAITA
ES LO QUE PASSA A TV3, EL LOBBY QUE MÉS APRETA S'EMPOTA L'OLI...
0

envia el comentari