El grup Bon Preu supera per primera vegada els 1.000 milions d'euros de facturació

En el 2016, l'empresa de distribució catalana va ingressar 1.077 milions, el 9% més que l'exercici anterior
Un establiment Esclat (del grup Bon Preu) inaugurat a Vilafranca del Penedès el 2014 | ACN

 

El grup Bon Preu, propietari de les marques Bonpreu, Esclat, EsclatOil i 'Iquodrive', va facturar 1.077,3 milions d'euros en el 2016 (vendes netes sense IVA), el 9,2% més que els ingressos obtinguts en l'exercici del 2015. A plantes constants, sense tenir en compte les noves superfícies, el creixement de la facturació ha estat del 5% entre els dos períodes. Amb aquesta xifra, el grup supera per primera vegada el llindar dels 1.000 milions d'euros de facturació. La companyia considera que l'increment d'ingressos ''confirma la tendència ascendent del grup de distribució català i veu reforçada la seva política de compromís per la qualitat, els productes de proximitat i l'alta competitivitat en preus'', segons explica en un comunicat. La inversió el 2016 va ser de 103 milions d'euros, el 50% més que el 2015.


En l'actualitat, el grup disposa de 212 establiments repartits a Catalunya, 12 supermercats 'Bonpreu', 47 hipermercats 'Esclats', 3 'Iquodrive' i 40 benzineres 'EsclatOil'. Durant l'exercici, el grup ha creat 626 nous llocs de treball i s'ha tancat l'any amb una plantilla de 6.000 treballadors. El grup preveu que aquest any 2017 es tanqui amb una facturació pròxima als 1.200 milions d'euros i els recursos disponibles per assumir noves inversions se situen en l'actualitat en 140 milions d'euros. El 2016 es van inaugurar un total de 8 nous punts de venda: 4 supermercats (Barcelona, Les Masies de Voltregà, Terrassa i Cerdanyola del Vallès); 4 hipermercats (Olot, Cervera, Manresa i Sabadell); i 3 benzineres (Vic, Cerdanyola del Vallès i Roda de Ter). 




Comentaris

envia el comentari