Els beneficis de la mandarina que t'al·lucinaran

 

 

La mandarina, la fruita per excel·lència d'aquesta temporada té uns beneficis que et sorprendran. A més de no superar les 40 calories, les mandarines que es cultiven a tota la conca del mediterrani, són capaces d'aportar fins a 1,5 grams de fibra, a banda de flavonoides i vitamina C. Combinats amb llegums o altres, aquest fruit facilita l'absorció de ferro i tenen el triple de vitamina A que una taronja.

 

 

1. Milloren la salut cardiovascular.

 

La vitamina B6, la vitamina C, el potassi i la fibra milloren la salut cardiovascular. Un estudi indica que les persones que consumeixen 1069 mil·ligrams de potassi al dia tenen un 49% menys de possibilitats de morir a causa d'una malaltia cardiovascular si es compara amb les persones que consumeixen 1000 mg diaris.

 

 

2. Milloren la salut de la pell i del cabell

 

El consum de vitamina C estimula el sistema immunitari i és capaç de produir i mantenir el col·lagen, una proteïna present en pell i cabell. Aquest fruit conté vitamina A, que ajuda a mantenir el cabell hidratat, ja que contribueix a produir sèu.

 

 

3. Ajuden a les embarassades i als nadons

  

Les mandarines ajuden a la formació del tub neural i de glòbuls vermells dels embrions pel seu alt contingut en vitamina B i àcid fòlic. 

 

  

4. Milloren la salut de l'aparell digestiu

  

Al tenir molta fibra ajuda a prevenir el restrenyiment, ja que la dosi diària recomanada és de 25 grams per a dones i 38 grams per a homes.

 

 

  

5. Aporten més al funcionament cognitiu

 

Components com l'àcid fòlic, el potassi i diversos antioxidants, presents en les mandarines, són coneguts pels seus beneficis neurològics. El potassi augmenta el flux de la sang que va cap al cervell i millora l'activitat neuronal, la concentració i les facultats cognitives, mentre que l'àcid fòlic redueix el risc de deteriorament cognitiu i d'Alzheimer. La vitamina B6, també present en aquest cítric prevé les nàusees i la depressió si es consumeix adequadament, ja que un adult no hauria de prendre més de 100 mg de vitamina B6.

  

 

6. Lluiten contra les malalties

  

Les mandarines proporcionen el 53% de la ingesta diària recomanada de vitamina C i ajuden al sistema immunitari. Aquesta vitamina ajuda resistir davant agents infecciosos, a més de reduir els radicals lliures que provoquen càncer.




Comentaris

envia el comentari