El bus nit s'aturarà entre parades per a dones, menors i gent gran

La prova pilot, que estarà en funcionament durant tres mesos, vol incrementar la sensació de seguretat i mobilitat de col·lectius més vulnerables

L’Ajuntament de Terrassa i Transports Municipals d’Ègara SA (TMESA) posen en marxa aquest divendres la prova pilot d’un nou servei per millorar la seguretat i la mobilitat de determinats col·lectius en els seus recorreguts nocturns. Aquest servei, que s’aplicarà al Bus de Nit, estarà restringit a dones, joves menors de 16 anys, gent gran i persones en situació de discapacitat. Aquests col·lectius podran sol·licitar parades intermèdies, només de baixada i no de pujada, entre dues parades fixes de la ruta.

 

 

  

Aquesta iniciativa, que ja es duu a terme a altres ciutats de l’Estat, és fruit de la incorporació de la perspectiva de gènere a l’anàlisi de la mobilitat de les persones i la constatació que les dones tenen una percepció de major inseguretat en determinats espais públics, especialment en horari nocturn, ja sigui per la falta de concurrència, la mala visibilitat, la dificultat d’accés o pel caràcter inhòspit de la zona, i per tant són evitats. En aquest sentit, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat de les dones en qualsevol espai i a qualsevol hora, i de garantir la seva seguretat, el Ple de l’Ajuntament va aprovar el gener de 2018, a proposta del Grup Municipal CUP, una Proposta de Resolució per estudiar la implantació, en horari nocturn, d’un servei de parades intermèdies en els autobusos. Un cop avaluada la viabilitat d’aquesta proposta conjuntament amb TMESA, es va creure convenient ampliar els col·lectius que podien beneficiar-se’n.

 

 

Gairebé 20 mil usuaris a l'any

 

 

  

Així, aquest 15 de juny s’implementa la prova pilot del servei de parades intermèdies al Bus de Nit, que tindrà una durada de tres mesos. A mitjans de setembre, l’Ajuntament i TMESA faran una valoració del funcionament del servei al llarg d’aquest període. El Bus de Nit funciona els divendres, dissabtes i vigílies de festius, de 22.20 h a 4.15h. La ruta, que comença i finalitza a la zona del Parc Vallès, té un total de 30 parades i segueix el mateix recorregut circular que la línia 9 (Avingudes). Qui vulgui utilitzar aquest servei haurà de comunicar-ho quan pugi al vehicle al conductor o la conductora, que seran qui determinin la possibilitat o no de fer-ho, ja que un dels criteris fonamentals és garantir les condicions de seguretat en les baixades. Un cop s’aturi el vehicle, caldrà baixar per la porta davantera.

 

 

 

  

TMESA va implantar el Bus de Nit el març del 2007. L’any 2017 aquesta línia va tancar l’exercici amb un total de 19.845 persones usuàries. Els divendres la van utilitzar una mitjana de 170 persones, mentre que els dissabtes la xifra es va incrementar a 220. Juliol va ser el mes que va registrar més viatges, amb un total de 2.467, seguit de setembre (2.003) i juny (1.866). Per contra, els mesos amb menys demanda van ser gener (1.117) i l’agost (1.315).

 





Comentaris
Marta
Em sembla bé aquesta "novetat" del nit bus, però entenc que es discriminatoria, ha de ser per nois i noies. Així no es construeix una societat igualitaria. Si Terrassa té problemes de segurat, calen altres solucions.
Nena
Todas las ciudades están con la inseguridad para las mujeres , Solo hay que recordar los últimos casos como por ejemplo “ la manada “. Una buena iniciativa , que se agradece !
Egarenc
Igualtat? Això no és discriminatori ? Ara resulta que un noi de 20 anys no pot beneficiar-se d'aquesta EXCEL·LENT novetat. O un noi de 30. O un home de 40....

envia el comentari