Un comboi del Metro de Panamà circularà a la línia de FGC de Terrassa

Les proves s’allargaran 8 setmanes i es duran a terme en horari nocturn
El comboi del metro de Panamà | FGC

 

 

Un comboi del Metro de Panamà (L1) iniciarà aquest mes d’agost, i durant un període de 8 setmanes, les circulacions de prova a la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Aquestes proves es realitzaran de nit, fora de l’horari del servei comercial i en compatibilitat amb els treballs habituals de manteniment de les instal·lacions.

 

Aquest tren, que es troba a les instal·lacions del Centre Operatiu de Rubí (COR), és un comboi de la sèrie Metròpolis, fabricat per Alstom Transport a la factoria de Santa Perpètua de Mogoda. Es tracta d’un tren tipus metro format per cinc cotxes. Dos cotxes motors amb cabina de conducció, dos cotxes motors intermedis i un cotxe remolc. La seva velocitat màxima és de 80 km/h i arriba a la xarxa d’FGC per fer les proves en línia de prestacions de marxa en tracció i frenat, sota diferents condicions de càrrega i també uns quants kilòmetres de rodatge de fiabilització.


FGC, un banc de proves de trens d’arreu del món

 

Aquesta no és la primera vegada que s’encarrega a FGC testejar el correcte funcionament de material ferroviari d’arreu del món. Anteriorment, ja es va sol·licitar fer ús de les instal·lacions d’FGC amb ample de via internacional de 1.435 mm per a la realització de proves de circulació dels trens xinesos de Xin Min i Yang Pu, del Metro de Guadalajara de l’estat mexicà de Jalisco i d’un altre comboi del Metro de Panamà el març de l’any 2013. Aquestes actuacions generen uns ingressos complementaris per a FGC per raó de la utilització de les instal·lacions de tallers i vies, així com per la prestació del servei de conducció i acompanyament dels trens durant les proves.




Comentaris

envia el comentari