La zona blava de Terrassa es podrà pagar amb el mòbil

L’empresa municipal Egarvia avança en la modernització de la gestió dels serveis

L’empresa municipal Egarvia, que gestiona la zona blava, els aparcaments soterranis públics i el servei de grua municipal, ha iniciat el procés de compra de diferents eines per modernitzar el sistema de gestió dels seus serveis.

 

Una de les funcionalitats que la implantació d’aquest nou sistema permetrà és el pagament mitjançant telèfon mòbil a les zones d’estacionaments regulats, com ara la zona blava. Per avançar en la modernització de les seves eines de gestió, Egarvia ha iniciat la licitació de tot un paquet tecnològic que representarà un canvi important en l’explotació dels seus serveis.

 

Aquestes demandes inclouen una plataforma digital que permeti una gestió integral de totes les atribucions d’Egarvia. La licitació també fa referència a la posada en funcionament de tres aplicacions mòbils: una, per al pagament de zones blaves, altres zones regulades i aparcaments soterrats; una altra, per a la utilització de les zones de càrrega i descàrrega; i la tercera, per a l’ús de les zones d’aparcament regulat gratuït, com ara les “zones exprés”.

 

Totes aquestes eines de gestió han de facilitar l’activitat que desenvolupa l’empresa pública.

 

Un millor servei a la ciutadania

 

La licitació d’aquestes eines digitals té una doble dimensió, d’una banda, la vessant de gestió interna que ha de cobrir la plataforma i, de l’altra, les aplicacions que donen servei directe a la ciutadania. Pel que fa a la plataforma de gestió interna, el nou instrument permetrà geolocalitzar tota l’activitat que desenvolupa l’empresa, des de pagaments fins a denúncies, incloses les anul·lacions d’aquestes o qualsevol incidència amb les places d’aparcament. L’explotació de totes les dades optimitzarà i racionalitzarà l’activitat d’Egarvia i permetrà millorar la planificació.

 

De la mateixa manera, facilitarà la visualització de la distribució de les places i la gestió de particularitats, com ara els infractors reincidents, els que tenen autoritzacions específiques o les diferències tarifàries de les zones. La segona dimensió és la del servei a la ciutadania, gràcies a la posada en marxa de tres aplicacions per a telèfon mòbil. Tot i que no s’ha determinat si es materialitzarà en tres aplicacions diferents o en variants d’una mateixa, les apps permetran formalitzar els pagaments tant de la zona blava com dels aparcaments soterranis gestionats per Egarvia, a través de la marca FàcilPK.

 

Igualment, facilitaran l’ús de les zones de càrrega i descàrrega, amb un control acurat dels temps d’ús i dels vehicles autoritzats. A més, es gestionarà de manera senzilla l’ús correcte de la resta de fórmules d’aparcament regulat. Aquestes apps estaran disponibles en català, castellà i anglès, i garantiran completament la seguretat de les operacions de pagament i del tractament de les dades personals. La licitació d’aquest instruments digitals compta amb un pressupost de 94.476,80 euros, que es correspon amb la contractació dels serveis per quatre anys.




Comentaris

envia el comentari