Les rotondes de Terrassa, un perill per als vianants

Un 17% dels accidents amb víctimes a la nostra ciutat tenen lloc a les glorietes; la majoria per culpa de la mala senyalització, disseny i mal estat en què moltes es troben
Rotonda de l'avinguda de Glòries Catalanes | G.M.

 

Nou dels 10 punts de major accidentalitat de Terrassa són rotondes. Així ho recull el Pla de Mobilitat recentment aprovat a Terrassa. Els punts amb major sinistralitat estan focalitzats en les rotondes de la plaça de la Dona, la crta. Matadepera amb av. Béjar, la plaça de l’Aigua, plaça del Doré i avinguda del Vallès amb carrer Navarra, els quals van acumular 141 dels 834 accidents que van tenir lloc a Terrassa l'any passat. Això suposa el 17% del total d'accidents de trànsit amb víctimes que tenen lloc a la nostra ciutat.

 

Cal tenir en compte que a Terrassa tenim més de 40 rotondes, en punts d'alta densitat de trànsit de vehicles i vianants, i en determinats casos no es troben correctament senyalitzats els carrils de circulació, el que pot confondre al conductor. A més, el govern també té present que hi ha rotondes amb carril bici incorporat que generen confusió als ciclistes, als conductors i al vianants, per la prioritat de pas, pel sentit de la circulació, per estructuració de l’espai de seguretat al circular o transitar, etcètera.

 

A més, sovint els vianants tenen dificultat i manca de seguretat al travessar en algunes de les rotondes a causa de les condicions i situació dels pas de vianants. Mentre que també hi ha queixes pel mal estat d'algun d'aquests punts per "falta de manteniment i manca de senyalització vertical i/o horitzontal" a més d'aquelles rotondes que tenen defectes "de disseny i/o construcció" i que encara dificulten més la maniobrabilitat dels conductors per entrar, circular o sortir-ne.

 

Rotonda de la carretera Matadepera amb avinguda Béjar | Ramon Navarro

 

 

 

Estudi i diagnòstic

 

Amb aquestes xifres i dades en ment, el passat ple municipal del mes de maig, l'Ajuntament de Terrassa va aprovar per unanimitat un acord per junta de portaveus en què es vol posar fil a l'agulla i rebaixar la sinistralitat en aquests punts negres. D'aquesta manera, s'ha aprovat realitzar un estudi dels tipus de Glorietes o Rotondes que té la ciutat, i de les problemàtiques que té cada rodona, que ha d'incloure entre d'altres qüestions: senyalització vertical i horitzontal, marcat amb pintura adequada o altres sistemes de senyalització dels carrils de circulació i de sortida, els passos de vianants, els obstacles que hi pugui haver en les vies d'accés o sortides que dificulten la visibilitat dels conductors i / o vianants, etc.

 

En segon lloc, es realitzarà un diagnòstic dels tipus d'actuació que es deuen realitzar en cadascuna de les rodones i els seus accessos per augmentar la seguretat en la circulació dels vehicles i dels vianants en creuar les calçades, (això, ha d'incloure pintar els carrils de circulació, i els de sortida, és a dir instal·lar senyalitzacions horitzontals i verticals, etc.) entre altres mesures. I, per últim, s'establirà un pla d'actuació, pressupostat i calendaritzat, per resoldre els problemes detectats i implementar les solucions segons l'estudi de diagnòstic.

 

La rotonda del monument a la dona treballadora | Ramon Navarro

 




Comentaris

envia el comentari