L'enllaç de la C-58 amb l'AP-7/B-30 s'amplia per reduir les cues

L'enllaç de la C-58 amb l'AP-7/B-30  | captura de pantalla

 

En les pròximes setmanes, el Departament de Territori i Sostenibilitat licitarà les obres que abasten, en el sentit Barcelona, el tram entre el nus de Sant Pau i l’enllaç amb l’AP-7/B- 30, per un valor de 7,6 milions d’euros i un termini d’execució de 12 mesos. En aquest entorn, tot i que l’autopista ja disposa de tres carrils, es produeixen molts canvis de carril i incorporacions i sortides, que provoquen problemes de congestió.

 

Els treballs comportaran la formació de dos carrils més a l’autopista en sentit Barcelona per a facilitar als conductors aquests moviments, donant continuïtat als ramals actuals de l’enllaç de Sant Pau. Aquesta actuació requerirà eixamplar l’actual estructura sobre el riu Sec i desplaçar uns metres el traçat d’una carretera local situada al peu de l’autopista i que uneix Badia del Vallès i Cerdanyola, així com adequar un tram del riu Sec al seu pas per Badia del Vallès. Aquests nous carrils tindran una longitud d’1,8 quilòmetres. Aquest tram de l’autopista té una intensitat mitjana de trànsit diària d’uns 80.000 vehicles en sentit Barcelona, dels quals 20.000 es desvien cap a l’AP- 7.

 

 


La Generalitat ha anunciat la licitació de les obres per a formar un tercer carril entre els municipis de Terrassa i Sant Quirze del Vallès, per un import de 10,3 milions d’euros i un termini d’execució de 12 mesos. Els treballs consistiran en l’eixamplament de la calçada per a formar un tercer carril al tronc de l’autopista, que s’iniciarà poc després de l’accés de Terrassa est, fins a enllaçar amb el tercer carril que ja existeix a l’altura de l’enllaç de Sabadell centre. Aquest nou carril tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres.

 

Addicionalment, es formarà un quart carril (carril de trenat), discontinu, per a facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista en aquest tram en millors condicions de seguretat i de fluïdesa. Aquesta obra pretén pal·liar les retencions que s’originen a l’entorn del quilòmetre 17, on una calçada lateral en el sentit Barcelona aporta diàriament uns 20.000 vehicles (provinents de l’accés de Terrassa est, Rubí, les Fonts i polígons) al tronc de la C-58, que ja ve carregat amb uns 30.000 vehicles procedents de Terrassa centre, Manresa i altres punts. L’ampliació de l’autopista, que s’ha dissenyat tot minimitzant l’ocupació de terreny i l’impacte en l’entorn, comportarà l’adaptació de les estructures actuals. Així, s’eixamplarà el pas superior sobre la línia d’FGC de Sabadell i l'estructura de l’enllaç de Sabadell centre.

 

 

Josep Rull ha remarcat que aquestes actuacions permetran “guanyar temps per a la ciutadania, reduir congestió i reduir contaminació atmosfèrica”, alhora que ha subratllat que, en paral·lel a l’obra de l’autopista, el Departament “està invertint també en transport públic: invertint en tres estacions noves de Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell que entraran en funcionament abans de l’estiu; comprant 15 trens nous per a la línia del Vallès d’FGC i millorant l’oferta en l’àmbit de Rodalies”. I ha afegit: “Si ens quedéssim només en millora de carreteres i no apostéssim per transport públic, ens quedaria incomplert, i per això anem en paral·lel”.

 

La C-58 és una de les principals vies d’accés a Barcelona per als vehicles que vénen del Vallès Occidental i el Bages. Registra, a l’entorn de Barcelona, més de 160.000 vehicles diaris de mitjana i, a l’altura de Terrassa centre, 54.000. Entre Barcelona i Sabadell, la calçada té tres carrils de circulació per sentit, i fins a Terrassa, dos. Aquest fet comporta congestions de trànsit i una minva de la funcionalitat en diversos punts de l’autopista, especialment en les zones a l’entorn dels enllaços i en les hores punta.


Una tercera actuació que Territori i Sostenibilitat ha previst és la millora de l’accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a les Fonts i Rubí, i millorar la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Així, té en redacció el projecte constructiu d’una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze del Vallès i Terrassa est Polígons.

 

D’aquesta manera, dels 48.000 vehicles diaris de mitjana que circulen per aquest punt en sentit Manresa, 22.000 ja es podran incorporar directament a la calçada lateral deixant el tronc de l’autopista més lliure pels 26.000 vehicles que continuen el seu recorregut cap a Terrassa centre, Viladecavalls i Manresa. L’actuació es licitarà abans de final d’any i tindrà un cost previst de 15,7 milions.



Comentaris
Vallesà
Fa no menys de 40 anys que hi ha cues en aquest tram. ¿Quan veurem nou accés a Bcn per tunel per Cerdanyola fins ronda a Vall d'Hebron? I convindria ramal de FGC des d'UAB fins al mar (per sincrotró, V.d'Hebron, Horta, Sagrada Familia, Marina i Vila Olímpica, enllaçant amb tantes estacions de metro com fos possible.
0

envia el comentari