Terrassa aposta per l'ús del vehicle elèctric

Girona, Lleida, Tarragona, Terrassa i Sabadell participen de l'elaboració d'un pla mestre per accelerar la mobilitat elèctrica amb el suport de la Plataforma LIVE
Presentació del projecte #Electriciutat a Barcelona | Aj. Terrassa

 

 

El tinent d’alcalde de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, ha participat aquest divendres en la presentació de l’estratègia de desenvolupament dels programes municipals de mobilitat elèctrica, impulsada per la Plataforma públic-privada per a l’impuls de la mobilitat sostenible a Barcelona i Catalunya (Plataforma Live). A més d’Armengol, han participat a l’acte la presidenta de la Plataforma Live i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, el director executiu de la plataforma, Àngel López, i representants dels ajuntaments de Girona, Lleida, Tarragona i Sabadell i de Nissan Iberia.

 

La Plataforma Live té com a socis administracions públiques i entitats privades implicades en el foment de la mobilitat sostenible, i més particularment del vehicle elèctric. L’Ajuntament de Terrassa ha volgut implicar-se en la construcció d’una estratègia conjunta amb la plataforma, els municipis de Girona, Lleida, Tarragona i Sabadell i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Durant l’acte s’ha anunciat que la plataforma redactarà els plans de mobilitat elèctrica per a tots cinc municipis, en el marc del projecte Electriciutat, amb la col·laboració de Nissan i dels mateixos municipis implicats.

 

La implementació dels Programes d’aquesta iniciativa dependran del calendari i la disponibilitat pressupostària de cada consistori, comptant amb un pressupost base de 32.000 euros per part de la Plataforma LIVE per realitzar les tasques tècniques per a la redacció dels plans i la preparació de les campanyes de comunicació.


L’estratègia del projecte segueix quatre eixos principals: incentivar la demanda de vehicles elèctrics a Catalunya, desenvolupar la infraestructura adient per ajudar a la seva implementació, sensibilitzar a la ciutadania amb campanyes de comunicació basades en les avantatges existents de la mobilitat sostenible i, tot plegat, potenciar el desenvolupament econòmic del sector.

 

“#Electriciutat” vol convertir-se en un pla de comunicació mestre i ajustable a cadascun dels 5 municipis escollits en una fase pilot. Independentment del municipi on s’apliqui, la campanya “#Electriciutat” comptarà amb 3 eixos de comunicació identificats amb diferents colors verd, taronja i vermell –sensibilització, avantatges i incentius, i infraestructures i tràmits- combinats amb diferents suports de comunicació, tant digitals, a les xarxes socials, com offline (TV, ràdio, premsa), tanques o autobusos.

 

El Director Executiu de la Plataforma, Angel López, ha explicat que la finalitat, és generar un model de Pla Mestre de Mobilitat Elèctrica que pugui servir per implantar el vehicle elèctric a d’altres municipis a tota Catalunya. Juntament amb la Plataforma LIVE, Nissan és l’encarregada de liderar aquest projecte. El Director de Màrqueting de Nissan Iberia, Christian Costaganna, ha destacat que “la col·laboració entre el sector públic i privat és i serà primordial en l’electrificació de les carreteres catalanes, i projectes com la Plataforma LIVE ho demostren. L’extensió de la infraestructura, a més, permetrà la popularització l’ús de models 100% elèctrics com la e-NV200, produïda a Barcelona per a tot el món.”




Comentaris

envia el comentari