A l'estiu... hidrateu-vos!

És vital la ingesta de líquid al llarg de tot el dia

En aquesta època de l’any, a causa de les altes temperatures, el nostre cos perd molta aigua. Per hidratar-nos correctament s’ha d’assegurar la ingesta de líquid al llarg de tot el dia sense esperar a tenir sensació de set. Es pot optar per una ingesta en forma de refrescos casolans (aigua + llimona), aigua, infusions o tes freds, gelats de gel casolans, ...

 

Us fem una proposta perquè prepareu un senzill i deliciós GELAT DE SÍNDRIA O MELÓ

 

Ingredients:

  • 500 gr. de síndria o meló tallat a trossos i sense llavors

 

Preparació:


Poseu al vas de la batedora la síndria o el meló tallat a trossos i tritureu-lo bé.  Aboqueu el puré de fruita en motlles de gelat o en gotets de plàstic. Col·loqueu palets i congeleu-los durant un mínim de 8 hores.     

Nota: Aquestes fruites es poden substituir per altres, tenint en compte que una d’elles ha de ser rica en aigua, per exemple el préssec d’aigua.

 

Opteu per aliments de temporada

 

Durant l’estiu disposeu de molta fruita de temporada i hortalisses fresques, que són especialment gustoses en aquesta època. Així doncs, assegureu-vos la seva ingesta en tots els àpats principals.


 

RECORDEU...

 

1. Consumir 3 peces de fruita al dia, de temporada i de proximitat, com ara: cireres, albercocs, préssecs, prunes, paraguaians, meló, nectarines i síndria.

 

  

Us fem una proposta perquè prepareu un BATUT D’ESTIU

 

 

Ingredients:

  • 1 got de llet 

  • 1 préssec

  • ½ plàtan (fuita de temporada, però no de proximitat)

 

Preparació:

Poseu tots els ingredients al vas de la batedora elèctrica i tritureu-los. Deixeu-lo refredar a la nevera i serviu el batut ben fred.

 

2. És important que tampoc no faltin les verdures i les hortalisses de temporada i proximitat, a cada àpat principal, com ara: cogombre, carbassó, albergínia, rave, enciam, tomàquet, pebrot, remolatxa, mongeta verda, porros, ceba i api.


 

Us donem també idees per preparar amanides fresques i nutritives:

 

  • Amanida de patata: patata, tonyina, olives negres, enciam, tomàquet, pebrot, mongeta verda i ceba.

  • Amanida de pasta: espirals, daus de gall dindi, tomàquet cirera, pastanaga, enciam, remolatxa i cogombre.

  • Amanida de llegums: cigrons, cogombre, tomàquet ratllat, ceba i ou dur.

  • Arròs tres delícies: arròs, pèsols, gambetes o truita a trossets, pastanaga, ceba i albergínia escalivada.




Comentaris

envia el comentari