La contaminació de l’aire de Barcelona supera de nou els nivells fixats per la UE

A més de les restriccions als accesos a Barcelona per als vehicles més vells i els més contaminants, s'eliminaran les bonificacions en els peatges de la Generalitat per als vehicles diesel

 

“La contaminació de l’aire de la conurbació de Barcelona és un problema real, actual i no de futur, crònic i molt preocupant”, afirmava el conseller de Territori i sostenibilitat, Josep Rull en la presentació de l’Anuari de la Qualitat de l’Aire de Catalunya de 2016.

 

És per això que tal com ja s’havia anunciat es prendran mesures com les restriccions de circulació de determinats vehicles als 40 municipis de l’entorn de Barcelona a partir del mes de desembre o bonificacions en la compra de vehicles nets.

 

Així i tot, des del Departament de Territori i Sostenibilitat han volgut deixar clar que la contaminació de l’àrea de Barcelona no és excepcional, ja que a la resta de conurbacions d’Europa es detecten situacions similiars pel que fa a la qualitat de l’aire.

 

Els objectius per reduir la contaminació a la capital catalana passen per aconseguir reduir un 30% les emissions vinculades al trànsit en un termini de 15 anys. I la voluntat és reduir el nombre de cotxes i que els que accedeixin siguin menys contaminants.

 

De manera immediatata, el conseller parlava de qüestió de setmanes, es retiraran les bonificacions en els peatges de les autopistes de la Generalitat per als vehicles diesel. 

 

Pel que fa a la polèmica per la restricció de circulació de turismes de més de 20 anys d’antiguitat i a les furgonetes de més de 23, Rull ha assegurat que aquesta mesura no suposarà pèrdues de llocs de feina. Alguns autònoms han mostrat el seu rebuig a la mesura ja que el vehicle és una eina més, en algunes ocasions, imprescindible.

 

És per això que amb el Fons del canvi climàtic es posaran en marxa programes d’ajuda per la compra i renovació de vehicles i que s’estudiarà cas per cas, per tal que aquests ajuts d’adaptin  al màxim a cada un dels casos.

 

En aquests sentit, la Generalitat ja està predicant amb l’exemple i dels 389 vehicles que renova aquest any, 81 seran elèctrics o híbrids. Un increment important si es té en compte que l’any 2015 dels 900 cotxes que es van comprar, només 2 eren nets.

 




Comentaris

envia el comentari