Un minut d'exercici intens ja beneficia els nostres ossos

Un estudi assenyala que córrer durant un minut al dia ja té beneficis ens els ossos | Pixabay

Científics de la Universitat de Exeter i de la Universitat de Leicester, a Regne Unit, han descobert que els qui realitzen "breus esclats" d'exercici d'alta intensitat, com per exemple l'aixecament de peses, és equivalent a una carrera de ritme mitjà en dones premenopàusiques, ja es tradueix en una millor salut òssia. Utilitzant dades del Biobanc del Regne Unit, els investigadors van descobrir que les dones que de mitjana realitzaven de 60 a 120 segons d'activitat d'alta intensitat i pes, cada dia tenien un 4% més de salut òssia que aquelles que van exercitar-se durant menys d'un minut.

 

"Encara no sabem si és millor acumular aquesta petita quantitat d'exercici en bits al llarg de cada dia o realitzar-ho tot alhora, i també si una sessió lleugerament més llarga d'exercici en un o dos dies a la setmana és tan bona com 1-2 minuts al dia. Però hi ha un vincle clar entre aquest tipus d'exercicis d'alta intensitat i peses i una millor salut òssia en les dones", ha explicat l'autora principal, la doctora Victoria Stiles, de la Universitat de Exeter. A causa que es tracta d'un estudi transversal, que avalua les dades preses d'un subconjunt de la població en un moment en particular en el temps, "no podem estar segurs de si l'activitat física d'alta intensitat aporta una millor salut òssia, o si aquelles persones amb millor salut dels ossos milloren encara més pel fet de fer exercici", admet l'investigadora, però sí que remarca que "sembla probable que només 1-2 minuts de córrer un dia és bo per a la salut òssia".


Els investigadors van analitzar les dades de més de 2.500 dones i van comparar els nivells d'activitat amb la salut òssia, mesurats mitjançant una ecografia de l'os del taló. A més de trobar un 4% de millor salut òssia entre les dones que van fer d'un a dos minuts d'exercici d'alta intensitat i peses, van trobar un 6% millor de salut òssia entre les quals van fer més de dos minuts al dia. L'estudi ha estat publicat en 'International Journal of Epidemiology'.

 

Com a suggeriment per a qualsevol persona interessada a augmentar els seus nivells quotidians d'activitat, la doctora Stiles recorda que "la Societat Nacional d'Osteoporosi del Regne Unit recomana iniciar l'activitat caminant. Més endavant, suggerim agregar a la caminada alguns passos corrent una mica, com per agafar un autobús". Una bona salut òssia té múltiples beneficis per a la salut, incloent un menor risc d'osteoporosi i fractures en l'edat avançada.




Comentaris

envia el comentari