Els vehicles moguts per gas natural redueixen radicalment les emissions contaminants | Foto: Gas Natural Fenosa

Són més silenciosos, contaminen menys i són més eficients. I han arribat per ocupar un lloc important a les nostres carreteres. Taxis, vehicles particulars, autobusos i també grans camions de transport pesat ja es mouen a casa nostra amb motors de gas natural. Ja són una realitat consolidada a l’Amèrica Llatina i en països europeus, especialment Alemanya, Itàlia i Ucraïna i la seva implantació avança a bon ritme entre la societat, cada vegada més conscienciada amb la lluita contra el canvi climàtic. Del 16 al 22 de setembre, Catalunya ha celebrat la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables. Un bon moment per iniciar un viatge per descobrir els avantatges dels vehicles amb motor de gas natural.

L’aliat de la mobilitat urbana

El taxi d’en Manel Cabello volta per Barcelona i l’Àrea Metropolitana. “És un altre món”, ens explica. Sobretot per a la butxaca, perquè “si en fas un ús intensiu, com és el meu cas, l’estalvi en el consum és molt evident, més del 50% respecte al consum de benzina”. Fent números, amb 20 euros de benzina recorrem uns 383 km, amb dièsel, 496 km, i amb el gas natural vehicular podem arribar als 694 km. Però com a servei públic que és el taxi, en Manel remarca que un vehicle mogut amb gas natural és també “un compromís amb la societat, perquè les emissions contaminants es redueixen substancialment, el soroll és mínim, i per tant, la contaminació acústica és molt menor a la ciutat, i com que el tub d’escapament només emet vapor d’aigua, no desprèn olor de benzina”.

Aquest taxista té clar que el gas natural vehicular és “el futur per a la mobilitat sostenible a les ciutats”, però reconeix que cal ampliar la xarxa de punts de subministrament, perquè, en el seu cas, l’autonomia mitjana és de 230 km, encara que reconeix que en altres vehicles a gas l’autonomia és superior. “Per a mi és suficient, perquè a Barcelona i l’Àrea Metropolitana hi ha punts de subministrament, però si es vol estendre com un model de mobilitat per a tothom, la xarxa ha de créixer”. Pel que fa al manteniment, “no hi ha reparacions específiques, només cal un certificat de revisió del circuit del gas”, explica el Manel Cabello. I pel que fa al cost d’adaptació del motor, aquest taxista posa de relleu que l’amortització del cost és ràpida, perquè “costa 1.700 euros + IVA, però Gas Natural Fenosa ofereix subvencions de 1.000 euros en càrrega de gas natural.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa