Santa Perpètua de Mogoda acollirà la 5a edició de l'Electrocat

El concurs de vehicles elèctrics dissenyats per estudiants de Formació Professional tindrà lloc el dissabte 10 de juny a la tarda.
Entrenament de cotxes per a l'Electrocat.
Entrenament de cotxes per a l'Electrocat. | Electrocat

 

Vuit centres educatius de Catalunya, dels quals set són de cicles formatius de Grau Superior d’Automoció, participaran aquest dissabte 9 de juny en la cinquena edició de l’Electrocat de Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona) amb vehicles elèctrics que els alumnes han construït al llarg del curs. Aquest esdeveniment tecnològic -d’accés gratuït i obert al públic- està organitzat pels ajuntaments de la Riera de Caldes i compta amb el recolzament del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Aquest serà el segon any que l’Electrocat se celebra en un circuit urbà al Recinte Firal del municipi.

 

Les proves de l’Electrocat tindran lloc de 17h a 19h i l’alcaldessa de la localitat, Isabel Garcia, i la directora de l’Institut Català de l’Energia, Assumpta Farran, inauguraran la nova zona de punts de recàrrega ubicada al pàrquing de l’edifici de Desenvolupament Local. Des de que es va engegar al 2014, l’Electrocat s’ha plantejat com un treball d’innovació perquè els alumnes han de construir un prototip de vehicle elèctric, sobre una base motriu comuna (motor, variador i bateries), que proporciona l’organització. De fet, aquest projecte educatiu està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de projectes Innovadors i Experimentals i compta amb el suport de les empreses Alstom, Electric GT, Mavilor Motors, Montesa-Honda, Nissan, Urbaser, Walk, Som Mobilitat i Tempel Group, a més de la Fundació CIM de la UPC, la Fundació RACC i el Gremi de Tallers de Sabadell i Província. L’organització treballa perquè tot aquest projecte formatiu serveixi “per a la capacitació i promoció de tècnics especialitzats en vehicles de tracció elèctrica que donin cobertura a les necessitats sorgides d’un nou model de mobilitat basada en la tracció elèctrica”.


La jornada començarà amb la recepció dels equips, seguida d’una reunió de grup on s’establirà l’ordre del dia i es revisarà el reglament esportiu i els prototips. Els vehicles faran proves d’slàlom, frenada i radi de gir. Després es farà circular el prototip per la zona d’asfalt i de terra i el jurat valorarà el millor equip. Des de l’octubre passat, cada equip ha dissenyat i fabricat el xassís d’un quadricicle, un vehicle elèctric de quatre rodes. Segons les bases de l’organització, el vehicle ha de ser prou ample, llarg i resistent per encabir un pilot d’almenys 1,70 metres d’alçada i 65 kg de pes. A més a més, el vehicle ha de portar suspensió per poder córrer per asfalt i terra. La tecnologia va a favor dels participants, ja que la bateria permet monitoritzar el seu funcionament per tal de donar la informació del seu estat, així com del seu procés de càrrega. A tots els equips participants se’ls ha impartit una formació prèvia per tal de que coneguin amb profunditat els materials lliurats, així com les especificacions constructives, tècniques i les característiques del circuit.




Comentaris

envia el comentari