Remenja'mmm busca els establiments que malbaraten menys aliments

El premi, impulsat per entitats que volen millorar la gestió dels recursos alimentaris en el sector de la restauració, tindrà oberta la convocatòria fins el dia 31 de març
Premi remenja'mmm

 

El projecte Remenja'mmm, que vol sensibilitzar empreses i consumidors en la prevenció del malbaratament alimentari a la indústria de la restauració i la hostaleria, convoca per primera vegada un concurs que premiarà els restaurants que duguin a terme les millors accions de prevenció i gestió per millorar el seu ús del menjar. Actualment, un moment on un terç de la producció alimentària mundial acaba llençant-se, i aquesta és una de les raons principals de l'existència d'un projecte que fa un any que dura i que vol canviar la consciència d'alguns dels agents que intervenen en el cicle alimentari. El premi ha estat impulsat per les mateixes entitats que van posar en marxa Remenja'mmm: Nutrició Sense Fronteres, la Fundació Prevenció de Residus 'Rezero', el Banc de Recursos i el Grup Gsr, i els restaurants, hotels o bars de menú que duguin a terme accions per millorar la seva gestió dels aliments tenen temps fins el dia 31 de març d'aquest 2018 per presentar la seva candidatura a través de la pàgina web del projecte, que ja compta amb més de 100 restaurants adherits a tot el territori català.


El jurat valorarà les millors iniciatives presentades segons la durada de l'acció, com incideix -reducció, aprofitament o donació d'excedents alimentaris-, la seva efectivitat, el seu impacte comunicatiu, la fase del cicle alimentari on influencia, la seva capacitat d'innovació i la seva integració en altres accions. La iniciativa que es consideri la millor serà reconeguda com la millor acció Remenja'mmm de 2018, i serà guardonada en un acte on participaran la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i diverses personalitats del món gastronòmic. El jurat que seleccionarà el guanyador estarà format per l'Agència de Residus de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, PIMEComerç, la Federació Intercomarcal d'Hosteleria i Restauració, Opcions, Barcelona Restaurants Sostenibles, Roser Torras en representació de Grup Gsr, Ada Parellada del restaurant Semproniana, Mingo Morilla del restaurant Cal Mingo i Manuel Bruscas, coautor del llibre "Los tomates de verdad son feos".

 

Des dels seus inicis, Remenja'mmm ha centrat els seus esforços en reduir el malbaratament alimentari oferint propostes i accions alternatives. El premi és la darrera d'una sèrie d'iniciatives que van començar oferint una solució pràctica -un envàs dissenyat especialment- per recuperar l'excedent de menjar que generen els comensals a les taules dels restaurants. S'ha creat una imatge i un missatge distintius per a la campanya i, amb la connivència del centenar llarg de restaurants que s'hi han adherit, comuniquen el seu missatge d'una manera propera i atractiva. L’adhesió a la campanya és totalment gratuïta i només cal que els restaurants i hotels es comprometin a compartir i fer partícips els seus comensals, tot oferint-los els materials facilitats per implementar la campanya.




Comentaris

envia el comentari