La ministra de Transició Ecològica declara que el dièsel té "els dies comptats"

Teresa Ribera s'ha mostrat favorable a donar "facilitats" als propietaris i usuaris d'aparells que funcionen amb aquest combustible per canviar els seus patrons de mobilitat
Teresa Ribera
Teresa Ribera | Wikimedia Commons

La ministra espanyola de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha assegurat aquest dimecres que el combustible dièsel "té els dies comptats", explicant que "durarà més, durarà menys, però sabem que el seu impacte en partícules i el que respirem és suficientment important com per anar pensant en un procés de sortida". En declaracions als mitjans de comunicació des del Congrés dels Diputats, la ministra ha afegit que "és evident" que cal acompanyar el procés de transició amb "facilitats" que permetin canviar els vehicles privats dels ciutadans si no tenen altra opció que desplaçar-se amb ells en àrees urbanes. D'altra banda, ha considerat "molt raonable i molt normal" que l'alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, es plantegi mesures per restringir el trànsit pel centre de la capital espanyola. "Estem assistint a un canvi importantíssim de patrons de mobilitat tant en 'megaurbs' de l'Amèrica Llatina com en grans urbs europees".


Sobre si el ministeri té previstes mesures concretes, Ribera ha dit que encara no però que aquestes no només han de ser d'àmbit local sinó també a nivell del govern espanyol, especialment fiscals i regulatòries, i determinar com acompanya les grans ciutats en el procés de canvi en la mobilitat. D'altra banda, per als compradors que acaben d'adquirir un vehicle dièsel creu que "en gran mesura coneixen les conseqüències en la qualitat de l'aire" i que "comprar un cotxe d'una categoria o una altra no està reflectint el cost real de l'impacte que té aquest cotxe". "No es pot culpabilitzar el comprador", ha afegit Ribera, que ha apostat per introduir "senyals de mercat i fiscals que ens permet discriminar d'una manera intuïtiva sense fer un anàlisi profundíssim sobre què significa cada una de les opcions de compra". Per últim, no s'ha volgut pronunciar sobre una possible equiparació del litre de gasoil amb el de gasolina i s'ha remès a la ministra d'Hisenda perquè es tracta d'una mesura fiscal.




Comentaris
Rudolf
A veure que dura més: si els motors Diesel o tu de ministra. Tic tac....
no deu estar informada
Els motors Dièsel tenen un rendiment 25% superior als de benzina, sap? La contaminació amb monòxid de carboni i diòxid de carboni es mol menor, sap? Actualment els catalitzadors permeten una emissió de compostos nitrogenats similars, sap? Cal inspeccionar qui no fa be les coses: Fabricants com els alemanys que s'ha pixat literalment la llei i no s'ha multat a España. retirant vehicles antics que no porten catalitzador, amb diners per desballestar, no per comprar un de nou. I mes. Pensem, cony!
Seguim!
Coneix la ministra els informes presentat aquest any a Munic que demostren que els vehicles electrics, encara ara, son mes contaminants. Per origen de la electricitat. per la toxicitat de les bateries, per .... Llegeixi, informis i depres parli
Luis
Veig molt fan del diesel, ja podeu cercar tantes excuses com volgeu, el diesel s'ha de eliminar, contamina mes, embruta mes, es mes car de compra, de mantenir, de reapar, i ara tenen un dipostit mes, ADblue altament volatil i cancerigen,, el diesel nomes te sentit en trasnport i maquinaria pesada,
Inde
Debería empezar por fomentar el trasporte por ferrocarril y no por carretera .Menos desgate del pavimento,por cierto en pésimo estado de conservación en muchas rutas nacionales,menos contaminación, menos accidentes de trafico,etc.....
Jose C
Que me compre un coche nuevo esta ilustrada.Basta ya de Demagogia.
cebrià
El diesel te un rendiment molt superior a la gasolina. Hi ha mitjans tècnics suficiens per reduir al mínim la contaminació que produeixen. Els apologistes del cotxe elèctric obliden la contaminació que produeixen les centrals elèctriques d'on s'abasteixen.

envia el comentari