Els busos de Londres es mouran amb el marro del cafè

De moment és un programa pilot però s'espera que aquest nou combustible pugui abastir un terç de la flota de busos de la capital britànica
Bus de Londres

 

Londres, com totes les grans ciutats del món, té un problema de contaminació ambiental. és per això que s’estan impulsant mesures per tal de corregir aquesta situació. 

 

L’última i que sense cap dubte crida l’atenció, és la col·laboració entre Bio-Bean Shell i Argent Energy per fer que els mítics busos de la ciutat es moguin amb una nova font de combustible: el marro del cafè.

 

Els depòstis dels autobusos vermells s’ompliran de biocombustible B20, un nou tipus de carburant creat amb la barreja d’un oli, extret dels residus del cafè amb diesel. 

 

Fins ara se n’ha produit suficient com per alimentar un bus de Londres durant un any. Però anirà augmentant a mesura que es vagi consumint més cafè i s'estima que podria proporcionar suficient combustible per omplir un terç dels vehicles de tota la xarxa de busos de Londres. Es calcula que els londinencs beuen una mitjana de 2’3 tasses de cafè diàries. Això suposa unes 200.000 tones de marro de cafè cada any. 

 

El fabricant Bio-Bean, podria reciclar fins a 50.000 tones re residus de cafè a l’any. L’empresa recolliria les restes de les cafeteria dels carrers principals, així com de les fàbriques del cafè instantani i els utilitzaria per extreure’n oli. Després ho barrejaria amb altres greixos i olis per crear el 20% del biocombustible B20. 

 

Un dels avantatges és que no s’haurien de canviar ni adaptar els busos per fer servir aquest nou combustible. 

 

La voluntat, com en altres ciutats, per exemple Barcelona, és que l’any 2050 el sistema de transport sigui de zero emissions.




Comentaris
Nomes20
Amb una modificació, el consum pot ser del 20% de diesel i el 80% de gas. Molt estrictes en els cotxes però una mica massa tolerants amb els busos...

envia el comentari