La iniciativa es va dur a terme l’any passat com a prova pilot, i va ser tot un èxit: en total, es van embolicar més de 10.000 paquests i es van repartir 2.000 paces de roba. Enguany, l’Ajuntament de Barcelona torna a activar aquest projecte que pretén fomentar el comerç de proximitat i el consum responsable.
Es tracta d’un projecte que duu a terme el Consistori amb la col·laboració de la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, amb l’objectiu de conscienciar de la importància de comprar i mantenir vius els barris de la ciutat. Així, han acordat instal·lar fins a 15 casetes a diferents punts de la ciutat on es podrà demanar que emboliquin gratuïtament els regals comprats a les botigues del barri.
No amb un paper qualsevol, sinó amb un d’ecològic fet expressament per l’ocasió, que es repartirà juntament amb embolcalls de roba reciclada, produïts per la Fundació Pare Manel i el Centre Especial de Treball Estel Tàpia a partir d’una iniciativa de la cooperativa Tarpuna. Enguany preveuen repartir unes 3.000 peces de roba reciclada de diferents formes i mides entre el 15 de desembre i el 5 de gener, període en què es preveu tenir activa la campanya.
Ubicacions de les 15 casetes per embolicar amb “L’autèntic paper del Nadal”
Sants-Montjuïc
- Plaça de Sants
- Entorn Mercat de la Marina
Gràcia
- Pl. de la Revolució
Eixample
- Entorn Mercat Sant Antoni
- Entorn Mercat Ninot
- Av. Gaudí / C. Padilla
- Entorn Mercat Fort Pienc
Horta-Guinardó
- C. Dante Alighieri / Rbla. Carmel
Nou Barris
- Pl. Virrei Amat
- Via Júlia
Sant Andreu
- Pl. de la Pomera
Sarrià-Sant Gervasi
- Entorn Mercat de Galvany
Sant Martí
- Entorn Mercat Sant Martí
- Entorn Can Saladrigas
Les Corts
- Jardins de Can Bruixa
L’horari de les casetes és d’11 a 14 i de 17:30 a 20:30 hores, els dies 15, 16, 17, 22, 23, 24, 28, 29 i 30 de desembre, i 3, 4 i 5 de gener.
“L’autèntic paper del Nadal” és una acció de sensibilització per a un Nadal solidari, sostenible, de convivència i de participació als barris, alhora que una aposta decidida pel comerç de proximitat. Es vol donar un missatge per posar en valor la xarxa social i econòmica, on tots, des del que produeix l’embolcall, fins al que compra i el que ven, contribueixen a la dinamització dels barris de la ciutat.