L'empresa d'Iniesta compra 30.600 metres quadrats a Mataró per fer-hi pisos i oficines

L'acord de compra-venda dels terrenys estableix que s'augmenta l'espai destinat a empreses i comerços en detriment de l'habitatge lliure
Andrés Iniesta, en roda de premsa.
Andrés Iniesta, en roda de premsa. | EFE

El sector de l'antiga Iveco-Pegaso de Mataró, que s'estén en un dels trams centrals de la façana marítima de la capital del Maresme, es desenvoluparà urbanísticament els pròxims anys després que l'empresa Maresyterey –propietat d'Andrés Iniesta– hagi comprat per 11,5 MEUR diverses finques que sumen un total de 30.642 metres quadrats. L'acord de copra-venda a l'actual propietat, participada al 50% per l'empresa pública PUMSA, estableix que malgrat el planejament urbanístic permetria destinar fins a un 84% del sòl a habitatges, només se'n construirà un 70%. D'aquesta manera es doblarà l'espai destinat a empreses i comerços, que passen del 16% al 30%. A canvi, l'Ajuntament es compromet a tramitar el projecte de reparcel·lació del sector abans de cinc mesos.


L'alcalde de Mataró, David Bote, s'ha felicitat doblement pel fet que l'operació permeti desenvolupar un sector "absolutament estratègic" per a la ciutat i també per l'interès d'inversors com aquest en invertir a la ciutat. "Mataró torna a ser atractiva", ha assegurat l'alcalde.

 

El sector a desenvolupar se situa al bell mig de l'anomenat 'districte TecnoCampus', a tocar del parc tecnològic i el centre de la ciutat. Els terrenys són actualment propietat de l'empresa Porta Laietana, creada el 2005 amb l'objectiu de desenvolupar el front marítim de la ciutat i participada al 50% per l'empresa municipal PUMSA i la constructora Copcisa.

 

La crisi immobiliària, però, va deixar molts sectors sense desenvolupar i grans càrregues financeres als propietaris, que tenen actius totalment paralitzats. El gran nombre de metres quadrats en desús al front marítim és encara molt gran, però a través de l'acord entre Porta Laietana i Maresyterey s'aconsegueixen desbloquejar una bona part.


Una de les clàusules de l'acord de copra-venda, fixada en 11,5 MEUR, estableix que malgrat el planejament urbanístic fixa un 84% del sòl a habitatges i un 16% a terciari, l'inversor es compromet a renunciar a part de l'habitatge lliure que pot fer per duplicar el sòl destinat a l'activitat econòmica, que passarà a ser el 30%, mentre que el 70% seran pisos.

 

D'altra banda, l'Ajuntament es compromet a tramitar el projecte de reparcel·lació del sector abans de cinc mesos i a aprovar-lo al més aviat possible. La compra-venda es formalitzarà oficialment el pròxim 23 de març i en aquest acte es preveu que l'empresa dipositarà una fiança d'1,5 MEUR que se li retornaran quan acabi les edificacions terciaris compromeses.



Comentaris
David
Mataró torna a ser atractiva. El centre de Mataró ho ha deixat de ser.
Llàstima de les infraestructures de la renfe que fan d'autèntica barrera entre la ciutat i el front marí. Per cert el centre històric de Mataró és molt atractiu.
Pere
què coi hi fa aquesta notícia a la secció d'esports? Per què el subtítol de la notícia és "Barça" si a la notícia el Barça no hi surt per res? Això és periodisme?
No volem especuladors, fora especuladors!
Habitatge assequible per a tothom
Un altre capitalista que inverteix en totxo, el que cal al nostre país és habitatge social i habitatge assequible de qualitat per a gent normal. D'habitatges per a rics i per a especular no en calen més.

envia el comentari