Mini Countryman Hybrid: Caràcter 'British', ànima Eco

El Countryman Plug-in Hybrid és el primer cotxe de la marca britànica que fa servir aquesta tecnologia amb una autonomia decent. Resulta especialment interessant en l’apartat tecnològic perquè combina un motor tèrmic de gasolina de tres cilindres amb un d’elèctric per generar una potència conjunta de 224 CV. La casa li’n publicita mitjanes de poc més de 2 litres cada 100 km i una xifra d’emissions record de 49 grams/quilòmetre.
Mini Countryman Hybrid
Mini Countryman Hybrid | Mini

 

Ni SUV ni compacte tradicional, més aviat monovolum amb vocació de crossover. El Countryman All4 Plug-in és un híbrid endollable que segueix consumint la gasolina de tota la vida, però que ho fa de forma molt més eficient si aprofitem la xarxa elèctrica per carregar la bateria que porta. Té una estampa potent, no passa mai desapercebut, està fet amb acabats de qualitat i porta l’equipament indispensable. Es mou com un peix a la peixera en ciutat, es carrega ràpid i permet escapades quilomètriques sense ensurts en relació a l’autonomia.


Exteriorment, es un Mini Countryman com els altres. Cal buscar els detalls grocs de l’S que identifica el model, fixar-se que porta una única sortida d’escapament o que duu esculpida una E en forma d’endoll, als laterals, per saber que que es beneficia d’una d’una doble empenta. I és que, sota el capó, porta l’esquema híbrid del BMW i8 més simplificat i rebaixat de potència. El mateix que porta el BMW 225xe però associat a un motor tricilíndric turbo d’1.5 litres. Proporciona 136 CV entre les 1.250 voltes i les 4.300.  Duu canvi automàtic de 6 relacions i un KERS de 20 CV y 60 Nm que, al marge de recuperar energia i lliurar un plus d’empenta afegida en moments estratègics, actúa com a motor d’arrancada. S’ocupa d’encendre el 3 cilindres al qual fèiem referència i de fer més plàcida la transició entre l’empenta tèrmica i l’elèctrica. El motor que no contamina va situat per sota del terra del maleter. Ofereix una potència de 65 kW/ 88 CV i genera un parell màxim de 165 Nm. Empenta sempre, amb independència de les voltes del tèrmic i envia la força directament a l’eix posterior, per la qual cosa podem ben bé dir que es comporta com un auto de tracció integral. Munta el dipòsit de combustible sota mateix del seient posterior, amb 10 litres menys de capacitat i, al costat,  el pack amb cinc mòduls de bateries d’ió-liti (de 7,6 kWh). Això li fa perdre uns mil.límetres d’alçada a l’habitacle però no arriba a posar en compromís la possibilitat d’allotjar aquí un parell de passatgers si no superen el 1,80 d’alçada. El maleter també es queda en 405 litres (perd el doble fons) degut a la presència del sistema híbrid. Connectat a un endoll de paret de 3,6 kW, el nostra protagonista pot recarregar-se completament en dues hores i quart.  En una presa de corrent com les que tenim a casa habitualment trigues una hora més. El sistema d’infoentreteniment permet programar aquest procés per aprofitar les tarifes nocturnes o les ofertes dels proveïdors.


Mini Countryman Hybrid
Mini Countryman Hybrid | Mini

 

Amb tot plegat, el potencial del Mini híbrid és de 224 CV però convé advertir que el cotxe també pesa més. 130 kg suplementaris respecte del mateix model de gasolina equipat amb canvi automàtic i uns 160 en relació al Mini Cooper D Countryman All4, també automàtic.

 

Disposa de tres modes de conducció que es poden alternar sobre la marxa. Sense manipular res i per defecte, el cotxe avança amb l’auto eDrive i en funcionament elèctric fins arribar als 80 km/h. Per sobre d’aquest llindar o si pitgem a fons el peu dret, el motor tèrmic també s’activa per treballar conjuntament fins als 135 km/h. El mode Save Battery fa treballar el 3 cilindres perquè la bateria es mantingui en el 90 % de la càrrega. El sistema de navegació és capaç de programar una ruta fent servir al màxim la seva capacitat de mobilitat elèctrica.  La direcció i la resposta de l’accelerador també es poden modificar parcialment a través del mode Eco, normal o Sport.

 

Mini li’n publicita una autonomia de 42 Km. en mode elèctric que acaben essent 30 en el mon real.  En ambient urbà sorprèn l’immediatesa  de l’empenta i el silenci de marxa. La frenada és regenerativa i l’engranatge dels dos sistemes de propulsió, imperceptible. Nosaltres aplaudim que el fabricant hagi optat per un canvi automàtic de sis relacions en comptes del feixuc CVT de la majoria d’híbrids. Amb ell aquest Countryman arriba als 100 km/h en poc menys de set segons i un  bon compromís entre confort i dinamisme. Especialment estable en les vies ràpides, porta unes suspensions prou ben afinades. Capaces de filtrar bona part de les irregularitats dels paviments més precaris i d’estalviar-nos gronxaments impertinents en els revolts més pronunciats.

 

El Mini Countryman Hybrid és un dels més cars i pesants (1.735Kg) de la gamma actual però arriba ben equipat amb un extraordinari aparell d’àudio Harman Kardon, fars full-LED i un autèntic arsenal de sistemes d’ajut a la conducció, control de creuer adaptatiu i avisador d´àngle mort. Qui se’l compri podrà fer bé 30 Km en mode 100%  elèctric en condicions de trànsit real. Potser 35 km, en el millor dels casos. Resulta, doncs, una  opció a considerar si el què es vol és un auto gros i respectuós pel dia a dia. Especialment en episodis d’alta contaminació. 

 

A favor     

*Imatge i tecnologia

*Autonomia elèctrica    

¨*Qualitat general    

En contra

*Tara del cotxe

*Consums sense el suport elèctric

*Pèrdua d’espai al maleter i a les places posteriors

 

Ficha técnica 

Motor: 1.499cc 4 cil. en línia. Turbo (134CV atmosfèrics i 88CV elèctrics). 

Tracció: Total

Canvi: Automàtic de sis relacions

Suspensió: McPherson/ Paral·lelogram deformable amb estabilitzadores 

Pes: 1.735 kg

Velocitat màxima: 198 km/h

Acceleració 0-100 Km/h: 6,8 segons

Consum combinat: 2,1 l/100 km

Emisions CO2: 49 g/km 

Preu: 37.600 euros



Comentaris

envia el comentari