Ford Mondeo Hybrid: eficiència senyorial

Nova aposta per la tecnología i les baixes emissions de Ford no te pràcticament rivals. L´HEV, la versió híbrida del Mondeo ja es ven a casa nostra exclusivament amb carrosseria sedan de quatre portes, 187 CV globals i un consum de 2,8 l/100 en ciutat. Potser sigui la millor berlina ecològica del mercat a partir de l’equació confort, estalvi i respecte mediambiental
FORD MONDEO HYBRID
FORD MONDEO HYBRID | Ford

 

Els de Ford diuen que és únic i el cert és que molt difícil trobar models de característiques similars que li puguin fer ombra. El Prius de Toyota Prius és més xic i genera només 136 CV. El Hyundai Ioniq tampoc li pot fer competència. És més curt i es queda en 141 CV. I, l’exclusiu Lexus IS 300h  se’n va als 223 CV i el GS 300h i el  Mercedes C 300h, costen gairebé el doble.

 

El Mondeo híbrid funciona a partir de dos motors : un propulsor de gasolina de 4 cilindres en línea de 2 litres i 140 CV i un altre d’elèctric que, sumat, genera una empenta final de 187 CV. El primer dels ginys, muntat transversalment, duu un canvi automàtic de convertidor de parell de sis relacions que actúa sobre les rodes davanteres i, quan convé, alimenta les bateries d’ions de liti d’1,4 kWh que porta  a la part posterior del vehicle, entre el maleter i el seient posterior. Aquesta incorporació limita la capacitat del compartiment que passa dels 525 als 388 litres, amb l’inconvenient que queden mal repartits i generen un terra irregular, amb bonys.

 

El grup elèctric, de tipus sincrònic amb imans permanents, pot moure el cotxe durant 1,6 km. Únicament gràcies a l’energía de les frenades i a l’electricitat generada. Actúa també com alternador, generador i per a posar en marxa el vehicle. Sense endolls de càrrega. Només amb l’aprofitament de l’energia cinètica i del propulsor de combustió. Fet i debatut, es mou de forma digna, amb una resposta que, sense arribar a esdevenir contundent, pot arribar-nos a sorprendre’ns. Arriba als 100 Km/h en menys de deu segons i depassa els 180 Km/h quasi sense despentinar-se. Ford assegura que el motor elèctric empeny fins arribar als 137 Km/h. però més enllà d’aquest detall el què si que es nota és la tara. Aquest hybrid  ratlli pràcticament els 1600 Kg. i això passa factura en les recuperacions.

 

Duu un botó ECO al túnel central per prioritzar l’empenta del giny elèctric. El seu ús  suavitza la resposta de l’accelerador i genera una major retenció quan deixem de préme’l. L’electrònica, a més, fa un estudi ràpid dels nostres moviments per adequar el funcionament a cada estil de conducció. Declara consums homologats de 2 litres a ciutat i mitjanes ponderades de 4,2 l/100 Km. en itineraris mixtes. A la pràctica, ens mantindrem entre els 5,5 i els 6 l/100 Km.

 

Parlem, doncs, d’una berlina senyorial prou confortable que ajusta bé els consums i presenta una estampa arrodonida, de trets estilitzats. El Ford Mondeo Hybrid està disponible en acabat Titanium i, exclusivament, en carrosseria de 4 portes. Presenta un habitacle espaiós de quotes generoses i materials agradables a la vista i el tacte.  Podrem variar el color de l’il.luminació ambiental i manipular la gran pantalla central que aglutina tots els sistemes d’infoentreteniment. El quadre està dividit en dos. El mig hi trobem el velocímetre i, a cada costat, informació  mecànica i detalls en temps real de l’autonomía de la bateria i el funcionament del sistema híbrid. Porta sistema elèctric de reglatge al seient del conductor, que també és calefactable. 

 

FORD MONDEO HYBRID
FORD MONDEO HYBRID | ford

 

La banqueta posterior és força plana, gens incòmoda. L’equipament inclou fars led, navegador tàctil amb SYNC3, control de creuer, càmera posterior per facilitar les maniobres d’estacionament, fars antiboira, retrovisors elèctrics, volant multifunció de cuir i seients davanters amb ajustaments elèctrics i calefacció. La clau d’aquest automòbil és amb sistema d’obertura de mans lliures i, per mil euros més, es pot optar pel paquet Tech amb retrovisor que avisa de l’àngle mort, sistema de frenada d’emergència, parabrises calefactable i airbags als cinturons del darrera. Les llandes de 16 polzades amb pneumàtic de perfil baix formen part de la seva dotació de sèrie.

 

El Ford Mondeo Hybrid es ven per uns 30.000 euros i ofereix prestacions interessants, consums de misèria i una conducció agradable. Una opció interessant pels que cerquen un familiar respectuós, amb prou espai al darrera. Una eina  de plantejament intel.ligent, compacte i eficient que te com a inconvenients el nivell de remor que genera en règim de màxima exigència i les limitacions del seu maleter. Sus emisiones de CO2 permanecen Obté un excel.lent  registre de 99 g/km d’emissions de CO2 per la qual cosa està dispensat del pagament de l’Impost de Matriculació.

 

A favor :

*Prestacions i consums

 

*Reglatge de les suspensions

 

* Habitabilitat

 

En contra:

*Maleter condicionat

 

*Carrosseria de només 4 portes

 

*Remorositat a la màxima exigència

 

Ficha técnica

Motor : 1.999 cc 4 cil. en línia. 187 CV.

Tracció : Davantera

Canvi : Automàtic de sis relacions

Suspensió :  McPherson/ Paral.lelogram deformable amb estabilitzadores

Pes :    1.579 kg

Velocitat màxima : 179 km/h

Aceleración 0-100 Km/h : 9,8 segons

Consum combinat :  4,2  l/100 km

Emisions CO2 : 99 g/km

Preu : 33.650 euros


 

 




Comentaris

envia el comentari