La vaga de ferrocarrils francesos durarà 36 dies

Renfe ha indicat que durant aquest dilluns i dimarts no circularan els trens que connecten Barcelona i París, Barcelona i Tolosa i Barcelona i Lió i viceversa
Passatgers ajuden a una dona que va caure a les vies a l'estació Gare de Lyon
Passatgers ajuden a una dona que va caure a les vies a l'estació Gare de Lyon | Reuters

Una vaga a l'operadora ferroviària francesa SNCF afecta els trens que uneixen Catalunya amb França, segons ha informat Renfe. La vaga a l'operadora francesa s'ha iniciat aquest dilluns i s'allargarà durant 36 jornades entre els mesos d'abril, maig i juny. Renfe ha indicat que durant aquest dilluns i dimarts no circularan els trens que connecten Barcelona i París, Barcelona i Tolosa i Barcelona i Lió i viceversa i del tren Madrid-Marsella i viceversa només es garanteix la circulació al tram entre Figueres i la capital de l'Estat. Així mateix, durant els dies de vaga els trens AVE i Avant entre Figueres i Barcelona circularan amb normalitat. 


 

D’altra banda, durant el període d’aturada a França, Renfe tampoc garanteix que els trens de la línia R3 puguin arribar a la Tor de Querol ni que els de l’R11 ho facin fins a Cervera. En aquest cas, els trens iniciarien o finalitzarien el seu recorregut a Puigcerdà o Portbou, respectivament.

L'aturada està liderada pel persona de la xarxa de ferrocarrils estatals. L'objectiu és mostrar el seu rebuig a la reforma laboral del president Emmanuel Macron, la qual consideren que disminueix els seus privilegis i potencien la competència d'altres companyies ferroviàries privades.

 

Des del govern francès han assegurat que estan disposats a "dialogar", però també han advertit que no es deixarà intimidar pels efectes de les aturades. "La SNCF és una empresa pública i ho seguirà sent", ha dit la ministra de Transports, Elisabeth Born, en una entrevista al canal de televisió francès 'BFMTV'. Born ha advertit que "alguns volen polititzar el debat" amb afirmacions falses com que la reforma de l'empresa estatal de ferrocarrils conduirà a la seva privatització. 


 

La responsable de Transports ha assenyalat que fa un mes van obrir una negociació amb els sindicats, i ha recordat que el deute de la SNCF, de gairebé 50.000 milions d'euros, "amenaça el sistema ferroviari" i fa que la reforma de Macron és necessària. Segons el govern francès, aquest deute s'incrementa cada any en 3.000 milions d'euros.




Comentaris
Què fort!
Uuuiii a les fotos es veu clarament que hi ha uns salvatges a les vies, això és un delicte de rebel·lió!! els poden caure 25 anys com a mínim, no?
Si fos a Espanya anirian tots a la presor
Pepe
Pero la SCNF ES MES FORTA QUE ELS INDEPENS
Pepet de Vallmanya
Només ????? Que tornin a votar feixistes !

envia el comentari