Barcelona obre un laboratori per explorar les "noves formes de pagament"

El Payment Innovation Hub, situat al Palau de Mar, és una iniciativa conjunta de CaixaBank, Visa, Samsung, Arval i Global Payments
Espai de mostra de prototips
Espai de mostra de prototips | JOAN ANTONI GUERRERO

Posar-se unes ulleres de realitat virtual i visualitzar el recinte d’un concert per al qual es vol comprar unes entrades i decidir sense ni necessitat de fer click la localitat sabent exactament quina visió es tindrà de l’escenari. Aquest és només un exemple d’una nova solució de pagament que desenvolupa Visa i que es pot veure al Payment Innovation Hub, un nou centre d’innovació de referència a l’àrea de mitjans de pagament que s’ha inaugurat aquest dilluns a Pier 01 del Palau de Mar. La iniciativa és fruit de l’aliança de les companyies CaixaBank, Global Payments, Samsung, Visa i Arval.

 

Els nous hàbits de consum i les formes de comprar han fet també que canviïn les formes de pagar i aquest és un dels motius fonamentals del naixement d’aquest centre d’innovació pioner a Barcelona. Els seus promotors consideren que l’internet de les coses i l’evolució tecnològica crea un nou món que requereix de noves solucions. L’objectiu del centre és unir coneixement i experiències per tal de dissenyar noves aplicacions que donin resposta a les necessitats dels clients per fer-los la vida més còmoda i fàcil.

 

El Payment Innovation Hub es troba situat al Palau de Mar
El Payment Innovation Hub es troba situat al Palau de Mar | JOAN ANTONI GUERRERO

El director general de CaixaBank, Juan Alcaraz, ha comentat que el nou “laboratori d’innovació” és una forma diferent de fer-la i ha destacat el fet que s’hagi aconseguit obrir a Barcelona “un centre amb empreses líders al món”. Així mateix ha emfasitzat que el hub és col·laboratiu i que “per primera vegada cinc companyies volem col·laborar i posar el màxim talent al servei de les solucions de pagament”.

 

Mostra d'una aplicació de Visa que permet una millor gestió financera
Mostra d'una aplicació de Visa que permet una millor gestió financera | JOAN ANTONI GUERRERO


En aquest sentit, ja s’han creat diferents grups de treball i s’ha treballat en projectes concrets, un dels quals, per exemple, és una iniciativa amb Visa a l’estació d’esquí de Sierra Nevada que és extrapolable a d’altres estacions d’esquí o a qualsevol negoci on es combini oci i rapidesa. El pagament invisible en zones de ‘retailers’ i el desenvolupament d’experiències de pagament des del cotxe són altres línies de treball que s’han encetat.


El futur dels objectes intel·ligents

 

L’internet de les coses tindrà un paper rellevant en aquest nou món. En aquest camp se centren les prioritats de Samsung, que també forma part del hub inaugurat a Barcelona. “Ningú té la recepta del futur i és important tenir aquests llocs de trobada i compartir”, ha explicat el vicepresident corporatiu de Samsung, Celestino Garcia. La importància de l’internet de les coses “significa que intentarem dotar d’intel·ligències objectes que no eren en absolut intel·ligents”, ha dit Garcia. En aquest sentit, ha avançat, “farem els xips més petits, que podran interoperar d’una forma mai vista fins ara”. L’objectiu final serà sempre el de “facilitar la vida al consumidor”, si bé encara hi ha alguns reptes pel que fa a qüestions de seguretat de la informació que hi ha al núvol.

 

Qualsevol comerç pot convertir un telèfon mòbil en un datàfon
Qualsevol comerç pot convertir un telèfon mòbil en un datàfon | JOAN ANTONI GUERRERO

 

Comprem més per internet

 

De la seva banda, Bertrand Sava, director general pel sud d’Europa de Visa Europe, ha ofert el retrat actual dels canvis que experimenta el sector de la compra per internet. A l’Estat espanyol la compra es digitalitza cada vegada més i segons les darreres estadístiques, el 27% de persones ja compren a la xarxa davant el 16% que ho feia l’any passat. El canvi tecnològic fa també que s’hagi reduït la presència de consumidors a les botigues, amb un descens del 66%. A més a més, el 52% de ciutadans de l’Estat espanyol utilitzen el mòbil per comprar per internet, una xifra que se situa per damunt de la mitjana europea, que es col·loca en el 48%.

 

Inauguracó del Payment Innovation Hub
Inauguracó del Payment Innovation Hub | JOAN ANTONI GUERRERO

 

El nou Payment Innovation Hub es troba al Pier 01 de Barcelona, un espai posat en marxa per Barcelona Tech City, que acull més de 100 empreses i start-ups digitals i tecnològiques. En total, ocupa una superfície de 1.000 metres quadrats, dotada amb els serveis i recursos necessaris per al desenvolupament de projectes d’I+D+i: àrees de coworking, una zona per a demostracions i proves de productes i fins i tot un auditori, amb capacitat per a 120 persones. El projecte compta amb una inversió inicial de cinc milions d’euros per als propers tres anys. Hi treballarà un equip d’entre 10 o 15 persones, que s’ajustarà d’acord amb els projectes que es vagin posant en marxa.



Comentaris
Kadra
De què serveix millor sistemes per pagar si no arribem a final de mes? que es gastin els nostres diners en donar feina i casa a la gent, en recuperar els serveis bàsics privatitzats, en combatre el forat enorme de l'evasió fiscal, en estendre la renda bàsica, etc. i no en tanta estupidesa consumista.
Iota I bitcoin
Compreu algo de iota i bitcoin per si puja fins a millers d'euros.
Societat de consum...
Nous "sistemes" de pagament o com fer més fàcil escurar les butxaques dels "consumidors"? Per un consum més intel·ligent, responsable i curós amb el medi ambient, per un món millor i amb menys espavilats que s'aprofiten de la debilitat dels altres, és per tot això que hem de lluitar si volem aconseguir un avenir més equilibrat, estable i amb futur.

envia el comentari