L'autovia A-2 tindrà un mínim de 6 carrils entre Igualada i Martorell

Foment es compromet amb els alcaldes a fer les obres entre el 2020 i el 2023, que en alguns casos suposaran canvis de traçat
Imatge de l'A-2 al seu pas per la Panadella
Imatge de l'A-2 al seu pas per la Panadella | ACN

 

El Ministeri de Foment està estudiant convertir l'autovia A-2 en una carretera de, com a mínim, tres carrils per sentit entre Igualada i Martorell. A més, també s'instal·larien un o dos carrils laterals per facilitar les sortides i les incorporacions a l'autovia. Segons ha avançat Rac1 i ha pogut confirmar l'ACN, Foment ja ha enviat l'estudi d'impacte ambiental del projecte a alguns dels ajuntaments afectats i la idea és treure el projecte a exposició pública abans de l'estiu. Els 35 quilòmetres que hi ha entre Igualada i Martorell tenen en diversos punts només dos carrils per banda. Alguns dels alcaldes afectats com el de Castellolí, Joan Serra, i Collbató, Miquel Solà, han explicat que el projecte preveu modificacions del traçat de l'autovia. A més, des de Collbató critiquen que el projecte suposarà més trànsit i soroll pel municipi, alhora que hi haurà més d'un centenar de parcel·les afectades.


El projecte del Ministeri de Foment preveu convertir l'autovia A-2 en una carretera de, com a mínim, sis carrils d'amplada (tres per cada sentit). Tot i això, està previst també construir un o dos carrils laterals per sentit per facilitar les sortides i les incorporacions a l'autovia. Actualment molts dels trams entre Igualada i Martorell són de només dos carrils per sentit amb alguns punts on la velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora, com per exemple al Bruc, Castellolí i Collbató.

 

Segons ha pogut saber l'ACN, la idea és que el projecte surti a exposició pública abans de l'estiu i que les obres puguin començar el 2020 amb una durada prevista de tres o quatre anys. Foment treballa amb la idea que el projecte es pugui executar a través d'una concessió amb alguna fórmula com la del peatge a l'ombra.

 

Modificació del traçat

 

En alguns punts de la carretera, Foment preveu modificar el traçat actual i fer trams completament nous. És el cas d'alguns trams que passen pels municipis de Castellolí i Collbató. En el cas de Castellolí, el seu alcalde, Joan Serra, ha explicat a l'ACN que segons el projecte al qual ha tingut accés "en alguns trams proposa fer un traçat completament nou, mentre que en altres punts s'ampliaria l'actual". També a Collbató està previst fer un traçat alternatiu i convertir alguns carrers del municipi en vials d'entrada i sortida a l'autovia.


L'opinió dels alcaldes

 

L'alcalde de Castellolí, Joan Serra, ha apuntat que alguns dels inconvenients amb què es poden trobar és que el projecte "afectaria algunes finques particulars", però creu que també pot comportar beneficis i oportunitats com que "la carretera se separarà una mica del poble i s'eliminaran punts negres i corbes perilloses".

 

De la seva banda, el batlle de Collbató, Miquel Solà, ha dit que la nova carretera podria afectar un centenar de finques del municipi. A més, l'alcalde ha criticat que el projecte d'ampliació de l'autovia comportarà "més trànsit i soroll" per la població i lamenta que la solució que els hi proposa Foment és la de construir un mur per frenar l'impacte de la contaminació acústica.

 

Des d'Igualada, el tinent d'alcalde de Qualitat Urbana, Jordi Pont, ha valorat "molt positivament" la proposta del Ministeri de Foment d'ampliar l'autovia A-2. "Tot allò que sigui augmentar la capacitat i la seguretat d'una via tan transitada com aquesta ho veiem amb bons ulls", ha apuntat el regidor. Amb tot, Pont ha deixat clar que "les afectacions i ferides al territori s'han de fer amb molta cura" i ha dit que reclamaran a Foment que "les actuacions es facin amb tot el respecte possible tant en les qüestions mediambientals com amb les afectacions reals que hi hagi al seu pas pels diferents municipis".



Comentaris
Perquè
Perquè la gent circuli per el carril del mig i inclòs per el tercer de l'esquerra demanis pas i no et facin ni cas?

envia el comentari