L'aeroport del Prat planta cara a Barajas i guanya prestigi a Europa

L’aeroport català és la principal porta d’entrada des d’Àsia, Àfrica i l’Orient Mitjà, per sobre de Madrid, i entra al Top 20 dels aeroports de càrrega
L'aeroport d'El Prat encara està sota control total d'AENA
L'aeroport d'El Prat encara està sota control total d'AENA | Arxiu

 

L’aeroport de Madrid-Barajas és la nineta dels ulls de l’Estat espanyol, el buc insígnia del sistema radial de comunicacions amb un Km0 a la capital espanyola i un sistema d’aeroports –tret del de Barcelona, la gran majoria deficitaris- destinats a alimentar els vols intercontinentals del principal aeroport. AENA, empresa pública de l’Estat, administra els aeroports i s’encarrega que els més avançats no puguin aixecar massa el vol. Però El Prat comença a quedar fora del control madrileny, no pas perquè tingui marge de gestió, sinó perquè l’interès de les companyies aèries per instal·lar la seva base d’operacions o per posar-hi vols de llarg recorregut creix. I per altra banda, la situació estratègica de Barcelona des del punt de vista geogràfic, com a porta d’entrada del sud d’Europa, ja l’ha convertit en una plataforma de distribució de mercaderies potentíssim.

 

A punt de tancar el 2017, les xifres per a Barcelona són excel·lents. L’Aeroport del Prat es consolida com el setè aeroport d’Europa en nombre de passatgers –a finals de novembre ja acumulava 44 milions de passatgers- i passa al davant dels aeroports de Roma, Londres Gatwick i Munic, que li disputaven la setena plaça. A més, El Prat és el segon aeroport d’Europa si ens fixem en els vols directes, és a dir, amb destinació o origen a la capital de Catalunya, i només és superat per l’aeroport principal de Londres. Madrid queda per darrere. Són dades del darrer informe de l’Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona, de la Cambra de Comerç i l’Ajuntament de Barcelona. L’informe també remarca que el català és l’aeroport europeu on més han crescut les rutes intercontinentals, sobretot per l’aposta de Norwegian i Level per volar al continent americà.


Norwegian ha apostat molt fort per Barcelona
Norwegian ha apostat molt fort per Barcelona | Norwegian

Les 11 destinacions noves de l’estiu passat han incrementat un 17% el tràfic intercontinental, amb més de 500.000 passatgers extra, i una dada molt rellevant: Barcelona és la principal porta d’entrada des d’Àsia, Àfrica i l’Orient Mitjà, per sobre de Madrid. A més, l’oferta de seients per aquest hivern s’ha incrementat més d’un 10%, de manera que es redueix l’estacionalitat dels vols, majoritàriament concentrats a l’estiu, la setmana santa i les festes de Nadal. Per companyies, Vueling manté el lideratge a El Prat després de la crisi de l’estiu del 2016, i Norwegian, amb 4 noves rutes intercontinentals, és la quarta companyia a Barcelona, per darrere dels operadors de baix cost Ryanair i Easyjet. El 2017, Barcelona ha estat l’aeroport europeu amb més creixement de rutes intercontinentals durant aquest 2017, consolidant la seva posició entre els principals aeroports del continent. 

 

Finalment, El Prat ha registrat un creixement del 50% en transport de mercaderies des del 2015, i Barcelona entra en la llista dels 20 principals aeroports de càrrega d’Europa. "El creixement de la càrrega aèria ha seguit una tendència molt positiva, que s’explica per l’impuls de les rutes de llarg recorregut a Barcelona. La consolidació i increments de freqüències en aquestes rutes han tingut un molt bon impacte per a l’economia i la logística catalanes, atesa la versatilitat de la capacitat en bodega dels avions que troben les empreses quan una ruta té 5 o més freqüències setmanals", explica l’informe.




Comentaris
Moe
Això sent com som una colònia sotmesa a l’estat espanyol. Quan siguem una República independent no hi haurà qui aturi el creixement econòmic de la nostra societat. No pas com ara...
Juan
Ahora Los de la mayoria silenciosa pediran perdon de rodillas a sus amos
esta clarissim !!
!! Vascos tremoleu !! Quan siguem una República independent no hi haurà qui aturi el creixement econòmic de la nostra societat, i el CUPO el pagara rita la cantaora !!!
ho tenim a tocar !!!
Quan siguem una República independent no hi haurà qui aturi el creixement econòmic de la nostra societat : VASCOS NAVARROS EXTREMEÑOS ANDALUCES MADRILEÑOS FLORENTINO etc etc etc.... se os acaba el chollo !!!
espavileu !!!
Quan siguem una República independent no hi haurà qui aturi el creixement econòmic de la nostra societat. MERKEL tremola !! ja pots anar pensant de que treballaras !!!
estic frissant
Quan siguem una República independent no hi haurà qui aturi el creixement econòmic de la nostra societat........Quan siguem una República independent no hi haurà qui aturi el creixement econòmic de la nostra societat........ no ho vull ni penar-ho !! serem....serem....serem.......el que serem !!!
per mi OK !
Quan siguem una República independent, per llogica ja no colaborarem am la Hisenda Española oi ?? uyyyyyyyyy !! VASCOS !! lo tendreis crudo !!!
Josep Pagès i Canaleta de CARDEDEU
L´AEROPORT del PRAT de BARCELONA ,per Compatir ENCARA MOLT MÉS I MILLOR CONTRA el de BARAJAS de MADRID .Li falta els TRENS DE RODALIAS RENFE I EL AVE ARRIBIN A LA NOVA T-1 ,Mentres aixo no pasi falta molt per guanyar ELS TRENS DE MERCANCIAS han de anar del PORT AL EROPORT del PRAT DIRECTES a portar CONTENIDORS MERCANCIAS Als Avions .ENCARA JA MOLT PER FER I MILLORAR .Faltaria fer CREIXER EL AEROPORT DEL PRAT DE BARCELONA CAP al MAR aixo ja es va dir de fer fa temps
Josep
Amb la rep?bkica catalana , serem un pais lliure!!! Aquesta és la nostra fita més important. Segur que tindrem moltes més vetatges però la principall per mi sera que tindrem la nostra justicia, la nostre escola, els nostres hospitals, la nostra economi i tot serà nostre amb tots els ecerts i errors. Serem magiffics veins amb els espanyols, francesos i amb tot el mon.
Joan
I si tan ofegat està l'aeroport de BCN sota el control d'Aena, com nassos expliqueu que hagi doblat el seu trànsit en només 15 anys i que l'any passat s'hagin obert 12 noves rutes de llarg recorregut?? Altres comentaris: perquè nassos dius que "guanya prestigi a Europa" si precisament la tendencia és de lowcostització (han marxat Icelandair i Air France, aviat ho farà Aerolíneas Argentinas). I trànsit de mercaderies bastant baix. De veritat Gemma, dedicat a una altra cosa.

envia el comentari