TV3, l’únic model públic d’èxit a l’Estat

Cap televisió autonòmica no lidera l’audiència a la seva terra. Tele 5 i Antena 3 converteixen en testimonials les cadenes públiques en la majoria dels casos
Els candidats per a les eleccions del 21-D abans del debat a TV3
Els candidats per a les eleccions del 21-D abans del debat a TV3 | ACN

 

Líder d’audiència a Catalunya per vuitè any consecutiu i referència en informatius, TV3 supera Tele 5 i Antena 3, les televisions privades espanyoles que regnen còmodament, amb comptadíssimes excepcions, a Espanya. Per aquest lideratge, i per la seva aposta per la llengua del país com a pal de paller del sistema comunicatiu català amb el canal de notícies 324, el canal 33 i Esport3, la televisió pública catalana rep atacs constants de diversos mitjans de comunicació madrilenys, denúncies i multes per la seva cobertura informativa i acusacions per part del PP, C’s i el PSC de falta de pluralitat, tot i que els seus informatius i tertúlies polítiques són, de llarg, les més plurals de tot l’Estat.

 

Malgrat els intents de desprestigi, els números avalen la televisió catalana com l’únic model públic d’èxit a l’Estat. TV3 no només és líder a Catalunya des de l’any 2010, sinó que cap altra televisió d’àmbit autonòmic no lidera l’audiència a la seva terra. Tele 5 i Antena 3 converteixen en testimonials les cadenes públiques, la majoria amb audiències residuals. Tampoc TVE, tot i  tenir un elevadíssim pressupost, és capaç de superar les televisions privades en la majoria de territoris, i amb una audiència global a tot l’Estat del 10,4% el 2017, i un 2,6% de TV2, la televisió pública espanyola només és líder d’audiència a Castella i Lleó, La Rioja i Navarra. Amb l’única excepció de Catalunya, a la resta de territoris, Tele 5 (Andalusia, Múrcia, Canàries, Extremadura, Madrid, Galícia, Cantàbria i Euskadi) i Antena 3 (País Valencià, Castella-La Manxa i l’Aragó) tenen quotes de pantalla molt superiors a TVE i a les televisions públiques autonòmiques, segons les dades que recull l’informe sobre audiències del 2017 de Barlovento Comunicación. 


El líder del PP català, Xavier García Albiol, al programa Els Matins de TV3
El líder del PP català, Xavier García Albiol, al programa Els Matins de TV3 | TV3

 

 

 

L'audiència sumada de totes les televisions públiques d'àmbit autonòmic que formen part de la FORTA -Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmiques- suma un 7,6% a tot l'Estat el 2017. TV3, amb un 11,7% i un 2% del canal 324, és referència indiscutible de les televisions públiques, i només la televisió gallega té audiències similars, amb un 10,3%. La segueix Canal Sur, la televisió pública andalusa, amb un 9,3%. El quart lloc és per a Aragón TV, amb un 8,3%, seguida de la televisió pública basca,  EITB, que aconsegueix un 7,8% en espanyol però només un 2% en èuscar. Després, la televisió de Castella La Manxa, que va posar en marxa l'actual ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, es queda en un 6%. Canal Extremadura tanca amb un 5,8%, la televisió canària obté un 5,6, % de quota de pantalla, TeleMadrid cau al 4,1% -el 2003 tenia un 17% d'audiència-, i ja molt residuals, queden la televisió de Múrcia, amb un 2,6%, la balear IB3, amb un 2,7%. 

 

 

Un programa de la televisió pública de Castella La Manxa
Un programa de la televisió pública de Castella La Manxa | Castilla La Mancha TV

 

 

 

A tot l'Estat, hi ha un frec a frec entre Tele 5 i Antena 3, que tenen un 13,3% i un 12,3% respectivament, seguides de TV1, amb un 10,4% -el canal 24h de la televisió espanyola només obté un 1% d'audiència-, les temàtiques de pagament obtenen un 7,8%, La Sexta fidelitza el 6,7% de l'audiència, i Cuatro, un 6,1%. 




Comentaris
Ramon
Gràcies, MHP Jordi Pujol, per aquella televisió nacional de Catalunya que vam tenir!.
TV3, model públic d’èxit en gastar diners
Any 2017, dues comparacions: Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals: 307 MEur; 2319 empleats; share: 13,7%. Compañía de Radio Televisión de Galicia: 105 MEur; 954 empleats; share: 10,3%. Corporación Aragonesa de Radio y Televisión: 48 MEur; 135 empleats; share: 8,3%. Èxit a força de malbaratar, quin mèrit té?.
Jor
Qui no vulgui mirar TV3 que no la miri,j a casa la mirem el 99 per cent, de les vegades,l' únic que puc mirar d'una altre cadena , és sa login partit de futbol O alguna películ·la i quan fan anuncis canvio de canal.
Ramon
La primera TV3 era realment nacional i el seu èxit inicial va ser tal, que els sociates van apressar-se a legalitzar les privades.
La medición de la audiencia tiene truco en Cataluña
Kantar Media, que mide la audiencia de TV en toda España, tiene el 81,3% de los audímetros instalados en Cataluña en hogares catalanohablantes. La Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación exigió que se aumentara el número de audímetros en los hogares castellanohablantes para mejorar su representación, pero se topó con las reticencias de TV3, que no quería perder el liderazgo. En 2016 y principios de 2017 TV3 perdió el liderazgo de audiencia.
JordiP
"La medición ...": déjate de insidias, sectari. Quien decide en qué hogar se instala el audímetro no es la CCMA sino Kantar. Así que menos lobos y menos conspiranoicismo.
Vlad
Exactament ?s l'?nica. Perquè no n'hi ha cap altre.
Vlad
Per cert, on son les privades catalanes.
Zacaries
Per això se la volen carregar.Ho fem massa bé; pura envidia. I llavors en diuen adoctrinament.Tarats!!

envia el comentari