TV3 derrota 'Sálvame'

Telecinco, molt probablement, registrarà aquest mes d’octubre la seva mínima històrica, segons dades a les quals ha tingut accés 'El Món'
Part de l'equip del programa 'Sálvame'
Part de l'equip del programa 'Sálvame' | Europa Press

 

Enmig de la polèmica per la intervenció dels mitjans públics catalans per part del govern espanyol, les últimes dades d’audiència de TV3 demostren que un gran nombre de catalans estan satisfets amb la seva televisió. De fet, des de fa mesos, l’audiència de TV3 no ha parat de créixer i tant és així que, si bé el mes d’agost totes dues cadenes van empatar en dades a Catalunya, el mes de setembre TV3 ja va arrabassar el lideratge a Telecinco. I ara TV3 ha aconseguit derrotar un dels programes estrella de Telecinco: "Sálvame".


Segons dades de la CCMA a les quals ha tingut accés ‘El Món’, Telecinco, molt probablement, registrarà aquest mes d’octubre la seva mínima històrica. A dia d’avui, 24 d’octubre, amb un 7,8% es troba 1.5 punts per sota de l’anterior mínima -la del mes de setembre d’enguany- i aquest resultat li suposa una baixada a l’Estat que podria costar-li el lideratge del mes -amb un 12,2% només supera per dues dècimes a Antena3, que en té un 12%-. En concret, en la davallada que està patint Telecinco a Catalunya hi té a veure el que està passant amb els programes “Sálvame Naranja” i “Sálvame Limón”.

 

Tots dos substitueixen el ja extingit “Sálvame Diario”: el primer s’emet de 16 a 17 hores cada dia de dilluns a divendres, mentre que el segon es pot veure a Telecinco de 17 hores a 20 hores els mateixos dies. La diferència entre tots dos programes simplement resideix en que un està sota el paraigües de l’horari infantil reforçat i l’altre no. "Sálvame Limón" -que obté aquest inici de temporada una mitjana d'1,5 milions d'espectadors a Espanya i 158.000 a Catalunya- ha perdut uns 100.000 espectadors a Espanya en relació a les audiències d'abans de l'estiu i també en relació al mateix període de l'any passat. La pèrdua a Catalunya ha estat bastant superior: al voltant de 30.000 espectadors, el que traduït en quota de pantalla suposa una pèrdua de 7 punts a Espanya i 16 a Catalunya.


Per la seva banda, "Sálvame Naranja" ha obtingut aquest inici de temporada una mitjana d'1,6 milions d'espectadors i 16,8% de quota a Espanya, el que representa una pèrdua d'uns 150.000 espectadors en relació a les audiències d'abans de l'estiu o del mateix període del 2016. Aquest programa de Telecinco competeix directament amb el programa de TV3 “Tarda oberta”, que ha registrat un augment considerable d'audiència en el darrer mes. Aquest programa de la cadena catalana ha passat dels 115.000 espectadors i un 8,4% de quota que tenia els primers dies -fins el 20 de setembre, dia en què la Guàrdia Civil va entrar a la Conselleria d'Economia- als 192.000 espectadors i un 13,8% de quota que acumula des del 20 de setembre fins ara.

 

Per la seva banda, "Sálvame Naranja", amb una mitjana de 177.000 espectadors i un 12,4% de quota, ha perdut uns 30.000 espectadors de mitjana i uns 5 punts de quota en relació al juliol del 2017 -una pèrdua de gairebé un 30 per cent de quota de pantalla-. "Salvame Limon" baixa menys que "Sálvame Naranja" a Catalunya perquè el primer competeix amb la telenovel·la actual "Com si fos ahir", que encara no obté els resultats de la seva predecessora, "La Riera".

 



Comentaris
Lo Tro de Ponent
Puajjj Sálvame... On la filla de la sogra de l'àvia del gendre del rebassavi del sogre del cunyat de la Pantoja s'esvatussa amb el fill del cunyat del pare del germà de la néta de la Jurado. Patètic.
No?
No iría mal un Sálvame Europa en TV3
Maria
lo qye tendriais que hacer es cambiar , todos los colaboradires, i cuando digo todos son todos
Montse
Unapatrulla de chafarderos que t ienen mundo que callar
catalunya
TV 5 TELE BASURA
Tatu
Algu mira aquesta porqueria de tele5? Aixo es teleporqueria
Kadra
Crec que hi ha una part de gent catalana que ara vol veure l'actualitat política i que se n'adona ara de com manipulen i adoctrinen TV5 i les altres respecte a això .Hi haurà sorpreses al proper baròmetre del CEO.

envia el comentari