TV3 i Catalunya Ràdio van ser els mitjans més plurals en les eleccions del 21-D, segons el CAC

L'organisme conclou que Telecinco i Antena 3 van donar veu a totes les forces però van generar grans diferències entre la primera i l'última formació
Els candidats per a les eleccions del 21-D abans del debat a TV3
Els candidats per a les eleccions del 21-D abans del debat a TV3 | ACN

 

Un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) sobre la cobertura informativa de les darreres eleccions al Parlament de Catalunya ha constatat que TV3 i Catalunya Ràdio han estat els mitjans que "més han igualat" els temps de notícia entre els diferents partits durant la campanya. La dada contrasta amb les televisions estatals Telecinco i Antena 3 TV que, tot i que van donar veu a tots els partits, van generar diferències de fins a 20 punts percentuals entre la primera i l'última formació. El CAC ha analitzat entre el 5 i el 19 de desembre més de 140 hores d'informació dels mitjans públics catalans, 8tv, RAC1, TVE Catalunya, La1, Telecinco, Antena 3 TV i La Sexta. Pel que fa a les dues cadenes de RTVE, van mantenir la "tònica d'altres convocatòries" amb una proporcionalitat "estricta". D'altra banda, el CAC conclou que TV3 i Catalunya Ràdio han estat els mitjans amb una diversitat de veus "més gran".


Segons el CAC, la ràdio i la televisió públiques catalanes van igualar els temps dels diferents partits i, en el cas de TV3, la distància del primer partit i el darrer va ser de 3,6 punts percentuals, mentre que a Catalunya Ràdio va ser de 3,2 punts. En canvi, Telecinco i Antena van eixamplar fins a 20 punts percentuals la distància entre el partit que va rebre més atenció i el que en va rebre menys. La cadena de Mediaset va donar un 22,7% de temps a la notícia de campanya d'ERC i un 2,5% a la CUP. Antena 3 a qui va donar més temps va ser al PP amb un 21,4% i a qui menys a la CUP amb un 1,3%. Tot i això, el CAC recorda que, a diferència d'altres convocatòries electorals, les dues televisions espanyoles van atorgar temps de notícia de campanya a totes les set formacions que van tenir representació parlamentària a les eleccions de 2015. 
 

Entre les cadenes de televisió espanyoles privades, La Sexta, no va seguir l'ordinalitat dels resultats del 2015 però va ser la que va presentar menys distància entre els extrems. Per la seva banda, els dos mitjans del Grupo Godó, 8tv i RAC1, van oferir un temps d'informació amb "certa" relació a la distribució del Parlament. 




Comentaris

envia el comentari