'El País' adverteix TV3 que "es juga el seu futur"

El diari madrileny acusa d'"independentista militant" a Vicent Sanchis i recorda que es pot aplicar l'article 155 també als mitjans públics catalans
Saül Gordillo, Vicent Sanchis i Marc Colomer
Saül Gordillo, Vicent Sanchis i Marc Colomer en un acte contra l'aplicació de l'article 155 als mitjans públics catalans   | Quico Sallés

 

"Els mitjans públics catalans es juguen el seu futur en la cobertura electoral" és el subtítol de l'editorial d'El País, que parteix del pressupòsit d'una suposada manipulació actual afirmada des de la capçalera principal del grup Prisa. D'aquí que el diari madrileny tituli imperativament -"TV3 ha de ser neutral"- i arrenqui el text amb una tesi molt agressiva: "Els mitjans públics catalans han faltat al deure d'imparcialitat i servei públic al qual estan obligats. TV3 i Catalunya Ràdio han estat utilitzats com a instrument de propaganda de les tesis independentistes, i la seva programació ha contribuït a una visió esbiaixada de la realitat".

 

La desqualificació és absoluta. Des de Polònia als serveis informatius, passant pels programes infantils, tota la graella està pensada, segons El País, per impulsar objectius polítics: "la programació de TV3 busca fixar uns paràmetres d'interpretació de la realitat favorables a l'independentisme". L'envestida inclou fins i tot la desautorització del periodista Vicent Sanchis, director de la televisió pública catalana, a qui acusen d'independentista militant: "el resultat ha quedat en evidència amb el nomenament de l'actual director de TV-3, un militant de la causa independentista en el nomenament del qual han pesat més les seves posicions ideològiques que no pas les raons professionals"

 

El País recorda que la intenció inicial de Madrid era aplicar l'article 155 també contra els mitjans públics. Per això acaba amb una amenaça no gaire subtil: "Esperem una cobertura exquisidament neutral de la campanya electoral. Pel bé de la societat i pel seu propi bé, ja que d'això dependrà el seu futur".

 

La setmana passada, TV3 va demanar als tribunals que El País rectifiqui una informació titulada "Una setmana a la bombolla de TV3", on desqualificava el conjunt de la programació. La resposta, aparentment, és aquest editorial que qüestiona el futur dels mitjans públics de Catalunya.




Comentaris
Profesor Franz de Campdevànol
TV3 : esta entran am una deriva poc informativa i molt panfletaria, no es greu pero es delicat el tema.
Ramonet de Salou
Qui t'ha vist i qui et veu "El Pais". Si segueix degenerant així esdevindrà una mena de pre-BOE.
No tenen vergonya. Un diari tan parcial com el País amenaçant i volent donar lliçons. L'instrument del Guerrisme contra Catalunya, quaranta anys d'adoctrinament i negocis tèrbols. El que em resulta més xocant i indignant és que molts catalans es passejaven amb aquest pamflet sota el braç, i com no, donant lliçons de progressia als altres. Si que els ha costat de veure-hi clar. Així no m'estranya què estem com estem. Alguns han obert els ulls tard, vivien d'aparences.
Arnauix17
Jo crec que de subproductes com El País no n'hauríem de fer cas. Tot i que trobo a faltar diaris seriosos, d'esquerres i de qualitat com hi havia als anys 80 i dels que era consumidor a la universitat. Sí, allò es deia El País, i era aire fresc.
fart de fachas
El País A PASTÀ FANG
El País
el nuevo NO-DO español del siglo XXI! Javier Monzón = Cebrián = casta casposa!
ramonb3
Simplement volen la autocensura per la por. NI CAS.
gmä
això sembla ben bé una amenaça...aquesta gent del país tenen el fatxa pujat darrerament...
Quico
Que torne la "santa inquisicion' los de la madre patria, estan folls per anularnos del tot als catalans , pro nosaltres som molt durs sense fer seroll. Visca Catalunya
Ronçana
Fotem al camp...!!!!!
Vergoña
Dons, tenim dret a cuntinuá aburragán als nostras fils, dons, als nostras univarsitaris ya us tenim be ubrragats, dons i aixó tv3 a cul·laburat, activamén, dons
Xurriaca Pallaresa
Franco, als Adictos al Régimen, que no feien exactament el que ell deia, els considerava traïdors i els represaliava. El País, com tants altres mitjans subsidiats, per "el atado y bien atado", titlla la discrepància i la independència vers la Teocràcia Estatal, de parcialitat informàtica. En el fons, el que molesta més al periodisme sectari o mesell, és que altres mitjans d´esperit crític i lliure, els provoqui mala consciència, en veure que es pot treballar sense dogals ni cadenes.
Directors de diaris NO elegits.
A España manen els diaris. Es veu que ja va passar amb l'ABC abans, durant i després de la uerra Civil. O sigui llavors van ser col·laboradors necessaris per a assassinar prop d'un milió d'espanyol, no catalans i prou. Directors de diaris NOhan estat elegits democràticament .
Anna
Tots coordinats, PP, el país, cs, la Sexta, etc... Perquè volen aconseguir tancar TV3 abans del 21-d. De tant dir.ho i repetir.ho la mentida acaba calant. Només podem desitjar que no ho aconsegueixin. Tenen el joc brut a tot arreu
Pepo
España ja ha provat desenes de vegades de fer-nos desaparèixer, però mai s´en ha sortit. Fa ràbia oi? Bé, doncs aquesta vegada, no és només que no s´en sortiran, sinó que directament els que ens en sortirem serem nosaltres.
LUIS
Toque de corneta, o se difunde lo que el fascismo del 78 ordena, o tapan las bocas por la fuerza. Yo que TV3, ante unas elecciones convocadas ilegitimamente por el fascismo me abstendria de hablar sobre la pantomima de campaña durante los 15 dias, a fin de cuentas todo ya está mas que claro y el votante ha de elegir entre la Republica del futuro o los borbones y las porras de la policia politica del pasado.
Prou lliris blancs a les mans. Via fora els adormits!
A l'espanyolisme li molesta que hi hagi catalans, que la llengua i cultures catalanes es transmeti de generació en generació. Els fem nosa, intenten que al nostre país solament hi hagi castellans o com a mínim que els catalans fóssim una minoria a extingir. Per això neguen fets històrics, la possibilitat d'independència, tot i que la món hi ha 200 estats. Volen colar-nos el pretès "adoctrinament", per això intenten humiliar-nos des de fa més de 300 anys, cada vegada que hi ha un ressorgiment.
República Catalana
La 'Santa Aliança' del ppsoecs per defensar el règim del 78 amenaça. Ja la podeu tancar quan vulgueu TV3, feixistes de merda, però no ens fareu guaitar les vostres cadenes franquistes
Ramon
En matèria nacional TV3 és la més neutral i la menys partidista de totes les televisions que ens arriben incloses les públiques com p.ex. la vomitiva TVE-Sant Cugat. En matèria ideològica ja no diria tant. En matèria ideològica TV3 sí que està molt escorada del costat progre. Sí que adoctrina, sí. Adoctrina en religió progre. Però, nacionalment, ja dic, TV3 és la més neutral i la menys partidista. Dada que no és una lloança sinó un horror: com podem fer res, amb un espai mediàtic així?
Este medio panfletero y adoctrinador urge cerrarlo.
Ya todo el mundo se ha dado cuenta, sigue los pasos de Alemania en los años 30 del siglo pasado.
Joaquim
El País, un diari més del règim del 78 continuador del No-Do. Un pamflet que ha fet fora periodistes per les seves opinions sobre Catalunya, vol donar lliçons? Voler que TV3 actui com ells, seria com demanar a la premsa esportiva catalana que faci la ola al madridisme i rigui les gràcies al CR. Som dos països, dos nacions cada cop més distants i el divorci és inevitable.
Hi queda algú decent a Espanyistan? o tots són franquistes i anticatalans
El nou director del País ja vol començar a servir al seu amo, i comença fort; amenaçant!
l'argumentari independentista
Franco, Falange, dictadura, llbertat d'expressiò, pressos polítics, faixistes, Tercer Reich, NODO, la caverna. A part de tot aixó. Hi ha algú dins d'aquests cervells?
Ramon
TV3 només va ser una eina de propaganda estricte del Govern de la Generalitat durant el Tripartit. La resta del temps, mai. Bàsicament perquè Convergència és una tòtila sense remei.
Timbaler del Bruc
País tu també seràs neutral?
Espanyols poc evolucionats
El director general de RtvE el 1983, l'any de la creació de TV3, reclamava que la nostra televisió pública fos una cadena "antropològica" i "localista", que per a "informar de veritat" ja hi havia la RtvE. Ara"El País" des de Madrid i G. Albiol, un paio d'un partit que obté encara no el 9% de vots, volen fer notar, i recordar-nos com Calviño, que la televisió catalana els és una nosa, per a aconseguir la plena assimilació i espanyolització dels catalans...
Dr. Benway
Això de La Patria, dic El País, és més greu del que sembla. Per a tancar TV3 comencen a escalfar l'opinió pública via El Pais, La cerRazón i d'altres integrants de la premsa de la caverna; després, un cop estovat el populacho, comencen els partits polítics a bramar i finalment la Fiscalía intervé judicialitzant-lo tot. No ens riguem; potser estem veient els últims dies d'una Televisió de qualitat.
xup
que faran tambe, tancar internet? pobrets ham passat de la historia a la histeria, estan cagats
Tv3=Canal 9
Tv3 es totalment parcial. Cap televisio publica, ni trelevisio espanyola; ha estat mai tant descaradament partidista. Els periodistes que hi treballen es juguen el seu prestigi preofessional accedint a aquest tipus de periodistes només apte pels qui pensen d'una determinada forma.
Ramon
TV3 ha sigut sempre una televisió anticonvergent. El seu primer director va explicar que no hi havia en tot Catalunya cap periodista que no ho sigués. Però almenys aquella primera TV3 tenia un sentit de país i una intenció nacional que responia al consens àmpliament majoritari dins la societat de Catalunya. Consens que les esquerres sucursalistes van anar abandonant fins el punt que va acabar semblant que el sentit de país i la intenció nacional eren cosa de Jordi Pujol.
Ramon
L'intent d'aconseguir l'estat quan potser no hi havia les condicions ni demogràfiques ni ideològiques adients ens pot dur a acabar, no ja sense estat, sinó fins i tot sense nació. Ningú no és més separatista que jo però m'ensumo que l'hem ben cagada. Tant de bo poguéssim tornar al 2010.

envia el comentari