Malestar pel poc aparcament davant l'estació

Els comerciants es queixen d'una baixada de clients que deixen de venir perquè no poden aparcar
Pastilla d'aparcament davant d'alguns comerços a la plaça del Pi de Bellaterra
Pastilla d'aparcament davant d'alguns comerços a la plaça del Pi de Bellaterra | Laia TR

 

Sobretot comerciants però també veïns de Bellaterra han mostrat la seva preocupació pel poc aparcament que hi ha al llarg del dia davant dels comerços de la plaça del Pi.

 

   

Els comerciants sostenen que aquesta problemàtica s'ha accentuat d'un any ençà i els ha suposat una baixada dels seus clients habituals, que deixen de venir per la dificultat que suposa aparcar a Bellaterra. A més, molts dels vehicles estacionats no es mouen al llarg de tot el dia, impedint que l'aparcament davant l'única àrea comercial de Bellaterra sigui rotatiu.


 

  

Des de la Farmàcia Marta Caus afirmen que molts dels seus clients són gent gran i es troben amb dificultats de mobilitat, fet que no els possibilita "aparcar lluny i venir caminant". Per la seva banda, el Club Bellaterra també ha notat "una baixada de clients per culpa del pàrquing", fins i tot d'usuaris "que s'han desapuntat del club esportiu".

Habitualment a Bellaterra hi ha múltiples vehicles mal aparcats sobre les voreres, segons Caus, "fruit del desgast en la mala gestió de l'aparcament". Ara, però, "ja no pots aparcar ni malament", declara, "perquè les voreres estan plenes". Ella, juntament amb representants del Club Bellaterra i Axis Immobiliària s'han posat en marxa per transmetre aquest malestar a les institucions.




La comissió s'ha reunit dues vegades amb el president de l'EMD de Bellaterra, Ramon Andreu i una amb la regidora de Relacions Institucionals amb l'EMD a l'Ajuntament, Laura Benseny. Per la seva banda, Andreu va explicar-los que la competència sobre l'aparcament és compartida amb l'Ajuntament de Cerdanyola. És per aquest motiu que la seva proposta de zona verda - iniciada amb la creació de l'EMD - no va tirar endavant. Aquesta havia de ser només per a residents a Bellaterra en el límit horari de 07 h a 13 h durant els dies laborables. No obstant això, la va tombar el Tribunal Suprem (TSJC) el 2014.

 

De fet, el TSJC va ordenar l'anul·lació de l'ordenança reguladora que va preparar i aprovar el ple de l'EMD de Bellaterra el 2013. També la taxa d'expedició del distintiu que l'EMD va impulsar per poder aparcar en aquest espai.


Ampliar la zona de càrrega i descàrrega, de moment

 

Les ordenances a Cerdanyola són molt clares pel que fa a la zona blava - de pagament i no favorable pels comerciants. No ho són tan, però, amb la zona verda o d'altres propostes semblants com podria ser la zona vermella amb franja horària.

 

Durant la reunió amb els comerciants, la regidora Benseny es va comprometre a fer un estudi a partir de setembre que permetrà a l'Ajuntament "fixar les línies d'actuació per donar una solució al problema".

 

Benseny també es va comprometre a mirar la possibilitat d'ampliar la zona de càrrega i descàrrega fins a la segona línia d'aparcaments del centre, i també a establir una zona preferent per a la farmàcia. 


Andreu va proposar als veïns de començar una recollida de signatures per denunciar una situació "que tampoc ha variat un cop acabat el curs escolar". De fet, els comerciants assignen aquest increment a què "des de fa un any, la gent s'ha anat assabentant que la zona verda de Bellaterra, malgrat estar pintada, no ha funcionat mai".




Comentaris

envia el comentari