A favor del "treball en equip" per donar sortides a la problemàtica de la BV-1414

L'administració s'ha compromès a recuperar un projecte d'actuacions que ja va pactar amb la Diputació de Barcelona, ara fa més d'un any, amb l'objectiu de pacificar la via
La carretera B-1414 al seu pas per Bellaterra, davant l'estació
La carretera B-1414 al seu pas per Bellaterra, davant l'estació | Laia TR

 

Tots els grups polítics del plenari de Cerdanyola van votar, el 28 de juny, que sigui l'Ajuntament de Cerdanyola qui s'encarregui de "liderar les actuacions necessàries" a la carretera BV-1414 al seu pas per Bellaterra. Totes les peticions les faria a la Diputació de Barcelona - actual propietària de la via - amb també propostes de l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra.

 

  

A més, el govern de Cerdanyola també es va comprometre a recuperar un projecte d'actuacions a la carretera, ja pactat - però encara no redactat ni executat - per la Diputació de Barcelona. Es tracta d'un acord polític al qual va arribar ERC amb la Diputació de Barcelona, quan el grup municipal formava part del govern cerdanyolenc - de l'abril del 2016 al gener del 2017.


  

  

Fa prop d'un mes, l'Ajuntament va tornar a donar la seva negativa perquè l'EMD tingués la titularitat de la carretera. Durant el ple, la regidora republicana, Elizabeth Pasamonte, argumentava: "volem que es compleixi l'acord polític que vam assolir amb la Diputació de Barcelona, ara fa ja gairebé més d'un any, perquè es redacti i s'executi, amb la màxima celeritat, el projecte d'actuacions previst per pacificar la via".

  

  

 

A més, aquest projecte hauria de considerar totes aquelles demandes "que l'EMD de Bellaterra pugui aportar en la redacció del projecte i presentant-lo abans a tots els veïns i veïnes de Bellaterra". El punt es va debatre arran d'una moció proposada per ERC Cerdanyola que posava l'accent en el "treball en equip" entre institucions per solucionar "una demanda dels veïns".


 

Vista general del ple de juny abans que arribés el president de l'EMD
Vista general del ple de juny abans que arribés el president de l'EMD | Cerdanyola.info

 

 

El president de l'EMD, Ramon Andreu, va comentar que ja feia 8 anys que la Diputació va instal·lar els primers elements depacificació: els passos de vianants, el semàfor de la plaça del Pi i les zones d'aparcament per tal de fer la via més estreta. No obstant això, des de llavors, Andreu afirma que el trànsit ha incrementat "d'una manera enorme".



"Estarem d'acord amb una col·laboració entre administracions, però el que l'EMD realment reclama és el traspàs de la titularitat perquè la Diputació hi està d'acord i l'EMD pot assumir-ne els costos", es posicionava. Aquests es comptabilitzarien entre 3.000 i 6.000 euros a l'any, depenent de les noves inversions.




Tot i la negativa de l'Ajuntament a cedir la via, Andreu va anunciar: "Hem demanat una reunió amb la Diputació per intentar el traspàs directe, que és una via que jurídicament estem treballant". Per altra banda, la regidora al govern de Cerdanyola, Laura Benseny, també va afirmar que havien demanat una reunió amb Diputació perquè "en aquesta qüestió tan important ens hi trobaran i hi treballarem amb força". La regidora també va alertar que el cost del manteniment de la via podia pujar si s'espatllava alguna cosa o hi havia sobrecostos de responsabilitat civil. "Per aquest motiu se'ls hi va dir que no al traspàs", va reblar.

 

El portaveu del partit socialista a Cerdanyola, Víctor Francos
El portaveu del partit socialista a Cerdanyola, Víctor Francos | Cerdanyola.info

 

Més contundent va ser Víctor Francos, portaveu del PSC a la sala, qui va dir: "senyor Andreu, el seu concepte de regulació del trànsit ha estat fins ara pintar una zona verda que el Tribunal Suprem li ha suspès, posar pilones on no podia, posar càmeres per una finalitat que no podia (...) vostès han gestionat malament el trànsit a Bellaterra i, no només això, sinó que l'han gestionat contra la llei". "Si vostè té la competència de regulació del trànsit, el que hem de fer és treure-li, perquè vostès no han demostrat la maduresa institucional necessària per gestionar el trànsit".

Finalment es preguntava per la zona verda pintada davant l'estació i el centre de Bellaterra: "per què la zona verda segueix pintada?" i instar al govern cerdanyolenc a despintar-la si no ho feia el president de l'EMD mateix. Un posicionament que Francos va repetir amb les pilones, ara abaixades, però que pel socialista continuen sent un "perill", perquè són unes "estructures metàl·liques no senyalitzades ni il·luminades a la nit".




Comentaris
Tomás
El representant socialista té raó. Andreu no ha fet res de bo i tindria que dimitir.

envia el comentari