5 exercicis per millorar la vista

La vista és un sentit que anem perdent amb l’edat
Si patiu sequedat ocular, obriu i tanqueu els ulls ràpidament | Arxiu

 

 

 

 

Però, podem frenar el desenvolupament d’algunes malalties oculars exercitant els ulls.

  

 

 

 

• Millorar la vista parpellejant

  

Obriu i tanqueu els ulls ràpidament. Aquest exercici es fa principalment quan es pateix sequedat ocular. També podeu fer un parpelleig una mica més lent per descansar els músculs. Tanqueu els ulls durant 5 segons i repetiu l’exercici 6 o 7 vegades.

  

 

 

 

• Enfocar llegint

  

Per reactivar l’enfocament, llegiu una revista o un llibre de prop i aneu allunyant el paper. Després feu el moviment a la inversa. L’ideal és fer-ho 20 vegades de forma repetida.

  

 

 

 

• Mantenir sempre el moviment

  

Si us acostumeu a treballar fixant-vos en un punt concret, perdeu visió perifèrica i el nervi òptic s’encasella. Seieu amb l’esquena recta i deixeu quiet el cap. Moveu els ulls a dreta i esquerra. Després feu el mateix però a dalt i a baix. Intenteu repetir l’exercici entre 5 i 10 vegades al dia.

  

 

 

 

• Feu l’ullet

  

Per evitar que s’afebleixin els músculs feu l’ullet primer amb l’ull dret i després amb l’esquerre. Comenceu amb suavitat i a poc a poc feu-ho amb més força.

  

 

 

 

• Un moment de relaxació

  

Per descansar els ulls, tanqueu-li i poseu els palmells a sobre durant un temps no superior a 5 minuts. Perquè descansi el nervi òptic fixeu-vos en un punt i intenteu mirar el més lluny possible.

 




Comentaris

envia el comentari