S'adjudiquen les obres per ampliar la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès

Els treballs s'iniciaran aquesta tardor i tindran una durada de deu mesos cadascuna
Obres previstes a la C-58
Obres previstes a la C-58 | Gencat

 

 

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres d’ampliació de l’autopista C-58 a la calçada sentit Barcelona corresponents a la millora de dos trams per un import total de 14,5 milions d’euros. 8,1 MEUR corresponen al tercer carril que es construirà al tram entre Terrassa est i l’enllaç de Sabadell Centre (al terme de Sant Quirze del Vallès) i 6,4 MEUR als nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau (Sabadell) i l’enllaç amb l’AP-7/B-30 (Badia del Vallès). Aquests treballs contribuiran a descongestionar un dels eixos de comunicació amb més trànsit de Catalunya. Està previst que les obres comencin durant aquesta tardor, amb un termini d’execució en ambdós casos de 10 mesos.

 

La C-58, una de les principals vies d’accés a Barcelona per als vehicles que venen del Vallès Occidental i el Bages, registra, a l’entorn de Barcelona, més de 160.000 vehicles diaris de mitjana i a l’altura de Terrassa centre, 54.000. Entre Barcelona i Sabadell, la calçada té tres carrils de circulació per sentit, i fins a Terrassa, dos. Aquest fet comporta congestions de trànsit i una minva de la funcionalitat en diversos punts de l’autopista, especialment en les zones a l’entorn dels enllaços i en les hores punta.

 

Durant una visita a un dels punts de les actuacions el mes de març passat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va explicar que aquestes actuacions permetran guanyar temps per a la ciutadania, reduir congestió i reduir contaminació atmosfèrica. Rull també va posar de relleu que en paral·lel a les actuacions en aquesta carretera el Departament invertia en transport públic, amb les noves estacions d’FGC a Sabadell, que van entrar en servei el juliol passat.


El conseller Josep Rull, i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, al març durant una visita a una de les zones d’actuació
El conseller Josep Rull, i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, al març durant una visita a una de les zones d’actuació | Gencat

 

 

Solucions tècniques adaptades a cada tram

 

Territori i Sostenibilitat ha previst resoldre aquesta situació amb solucions tècniques diverses, segons cada cas. Així, ha elaborat un pla que inclou tres actuacions, que augmentaran la capacitat de la via i milloraran la fluïdesa i seguretat de la circulació. Ara, el Departament ha adjudicat les obres de dues d’aquestes actuacions mentre que, paral·lelament, treballa en la redacció del projecte de la millora d’un tercer àmbit, entre Sabadell i Terrassa.

 

Els treballs al tram entre Terrassa i Sant Quirze consistiran en l’eixamplament de la calçada per formar un tercer carril al tronc de l’autopista, que s’iniciarà poc després de l’accés de Terrassa est fins a enllaçar amb el tercer carril que ja existeix a l’altura de l’enllaç de Sabadell centre. Aquest nou carril tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres. Addicionalment, es formarà un quart carril (carril de trenat), discontinu, per facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista en aquest tram en millors condicions de seguretat i de fluïdesa.

 

Aquesta obra pretén pal·liar les retencions que s’originen a l’entorn del quilòmetre 17, on una calçada lateral en el sentit Barcelona aporta diàriament uns 20.000 vehicles (provinents de l’accés de Terrassa est, Rubí, les Fonts i polígons) al tronc de la C-58, que ja ve carregat amb uns 30.000 vehicles procedents de Terrassa centre, Manresa i altres punts. L’obra permetrà als conductors estalviar temps de recorregut en aquest tram, tot passant dels 9,5 minuts i 28 km/h de mitjana actuals als 3,5 minuts i 78 km/h previstos.

 

L’ampliació de l’autopista, que s’ha dissenyat tot minimitzant l’ocupació de terreny i l’impacte en l’entorn, comportarà l’adaptació de les estructures actuals de manera que s’eixamplarà el pas superior sobre la línia d’FGC de Sabadell i l'estructura de l’enllaç de Sabadell centre.




Comentaris

envia el comentari